Çocuğu dövmekle eğitim olmaz


Çocuğun anlamayacağı örnekleri anlatarak öğütte verilmez.


Çocuğa kendi yaşadığımız zamana göre yaşaması için diretmeler de olmaz. Çünkü çocuk kendi zamanını yaşamak için dünyaya gelmiştir.


Çocuğa yalnızca para vererek ondan iyi şeyler yapmasını beklemek de olmaz.


Çocuk sizi örnek alır ilk önce, siz küfür etmeyin, sigara içmeyin, alkol almayın, kumar oynamayın,  işlerinizi kavgayla çözmeyin,  eşinizi asla döğmeyin, yanındayken kimsenin arkasından konuşmayın, boş boş atıp tutmayın ki, oda bunları yapmasın.


Siz iyi bir Müslüman olun ki, o da olsun… Dinin gereklerini içtenlikle yapsın.


Ergenlik çağına kadar sevgiyle büyütün, şımartmayın, sanal dünya ile meşgul etmeyin.


Çocukla çocuk olun, top oynayın, saklambaç oynayın, koşun…


Çocuğun öğrenmesini takdir edecek ödüller verin, başını okşayın, bilgisini beğendiğinizi hissettirin.


Çocuk ilgi bekler aileden, eğer siz vermezseniz çevreden, sanal dünyadan, yanlış hayallerden medet umar. Yani eğitimini dışarıda tamamlar. Çocuklar yaşamlarında boşluk bırakmazlar.


Ailede ayıp olmasın. Kendi bedeni ile ilgili ne varsa oğlan ise babasıyla, kız ise annesiyle rahatça konuşsun. Bir derdi varsa, ilk önce size gelsin. Sorunu duyunca onu eleştirmeyin, kızmayın ve bağırıp çağırmayın. Bir çaresine bakarız deyin ve çocuğun anlayacağı dilden nasıl bir konuşma yapacağınızı düşünün. Cevap vermekte acele etmeyin. Gerekirse birkaç yaş büyük emin olduğunuz birinden yardım isteyin. Onunla konuşarak, sorunu çözmeye çalışın.


Unutmayın çocuklar bir emanet. Bir gün yuvadan uçup gidecek, yanımızda olmayacak belki de… Bu olması gereken bir durumdur. İşin doğası bu… Bu gerçeği kabul ederek çocuklarınıza sahiplenmeyin!  Emanete hıyanet etmeyin. Sabırlı ve sevgi dolu olun. İmkânlarınız çerçevesinde elinizden ne geliyorsa ona yardım etmeye gayret edin. Birbirinize karşı saygıyı yitirecek konuma gelmeyin. Siz sorun çözücü olacaksınız o değil… O hata yapacak ve bunu normal göreceksiniz.


Hiçbir gayret göstermeden çocuktan başarı beklemeyin. Eğitim ilk önce ailede başlar. Çocuk ailesinde maddi manevi tüm açlığını giderebilmelidir. Bunu elde eden çocuk dimdik ayakta durur, hayatına yön verir, eksiklerini tamamlamak için etrafındaki araçları zorlar. Öğrenmesini hızla devam ettirir.  İşte bu çocuklar için eğer imkânları kısıtlıysa, dershane eğitimi, hedefine ulaşması için para yardımı yapılabilir. Ne istediğini bilmeli çocuk ki, dışarıdan yapılan yardımı da değerlendirebilsin.


Benim oğlum var kızım var diye övünmeyin, her yaş evresinde ne yapabileceğinizi düşünün ve ona yardımcı olun. Sağlıklı ve eğitimli bir çocuğun yetişmesi vatana, millete ve İslama yapılan en büyük yatırımdır. Çocuklar sizin aynanızdır, o aynaya bakınca kendinizi göremiyorsanız… Bir yerlerde hata yapmışsınız demektir. Bu seviyeye gelmemek için etrafınızdan rehberlik yardımı alın.


Çocuklar büyüyecek, evlenecek ve onların da çocukları olacak… Verdiğiniz eğitim, torunlarınıza yansıyacak… Eğitimli bir Türkiye, her alanda dünyaya liderlik edecektir.


Çocuklarınıza sağır, kör ve lal olmayın… Büyüdüklerine şahit olun.


Saffet Ku
ramaz
( Çocuklarımızın Eğitimi başlıklı yazı safdeha tarafından 14.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.