Hoppala, mıncık mıncık yağlı et, yanında bir testi ayran!

Hoppala bir tepsi baklava üstünde dondurma!


Ye babam ye!


Hoppala tuvalete bile arabayla, atmadan tek takla

Hoppala cimrilik bedava, eşe, dostta, çocuğa gelince yok para


Ye veresiye ye!


Hoppala sanki dünya güzeli arar yakışıklı, fantezi

Hoppala açsan bohçayı hangisinden yok ki bezi


Ye ölesiye ye!


Hoppala hastalık, salgın insanlığın derdi

Hoppala ölümden korkuyor Müslümanım diyen her ferdi


Ye çileyse ye!


Bunu diyende gölgesi olanda, yaşayanda hayal kuranda…Akar aynı ırmakta lakin duruluğunu kaybeder su, değiştirir huyu-tıpkı suyun toprağa düştüğü ilk an gibi, dondukça doğallığını kaybeden yeşillik gibi… Hani akmasına akıyor, hani yenmesine yeniyor, tat aynı mı hayır, şekli aynı mı hayır… Göz doymayı deniyor, adına heyecan kattığını sanıyor! Söyleyen de söyleten de birbirine benziyor…


Hoppala birileri değiştirmeyi deniyor, öğüt veriyor, çırpınıyor

Hoppala bıkmak bilmiyor, iyilik yayılsın istiyor doğrulukta barınıyor


Yemiyor yediriyor

İçmiyor içiriyor


Derviş kılıklı, üst baş yamalı umurunda değil… Tertemiz, misk kokulu yalnız!


Hoppala ne kadar mutlu ne kadar huzurlu 

Hoppala hiç şikayet etmiyor, kimin canı yansa sanki kendi yanar gibi gözleri buğulu


Çıkar gütmeyen bakışları insanlığın aynasını temizliyor

İflas eden tombulu, dara düşmüş dulu, çaresiz kalmış kulu yollarda dikizliyor

Asker gibi insanlığına sadık, insanı yaratana aşık..


Hoppala olmuşlara örnek oluyor yokluğu…


Sultandan başkasına gidilmez de, kuldan bir şey beklenmez de, önünde eğilmez de! Selam alır selam verir yalnızca. Dünyada ki varlığı olur darlığı! Topraktan gelmiş toprağa gidecek… Asla toprağı unutmaz onlar, yağmur gibi!


Saffet Kuramaz

( Asla Toprağı Unutmaz Onlar, Yağmur Gibi başlıklı yazı safdeha tarafından 21.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.