Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 18.12.2020
Okunma Sayısı : 1267
Yorum Sayısı : 0
Sevgili okuyucular eminim farkına varmışlardır. Tarikatlar hakkında yazmaya çabaladığım seri yazılar ciddi manada durgun. Okumaktan zevk alınacak gibi değil. Akıcı hiç değil.(Okuyan arkadaşlardan yorum veya geri bildirim alamadığım için yazdıklarım benim şahsi görüşlerim.) Sebebine gelince;
-Ehli Sünnet bir tarikata mensubum. Ehl-i Tasavvuf veya Sofilik iddiam yok. Öz manada Ehl-i tasavvuf veya sofilik benim gibi avam birinin iddia edebileceği şeyler değil. Bağlıyım ve dinimi yaşamaya çalışıyorum.Allah-ü Teala(cc) ya ulaşmanın sayısız yollarından birinin tarikat olduğunu düşündüğüm için Ehl-i Sünnet inancında olduğunu düşündüğüm/tahmin ettiğim tarikatlara kulaktan duyma bilgilerle sataşmanın uygunsuz olduğunu düşünüyorum; Bu konuda aşırıya kaçmanın iftiraya gireceği ve çok büyük bir vebal olduğu yönündedir.
Yazıların başından itibaren anlaşılmış olmalıdır ki: Ülkemizdeki Ehl-i Sünnet tarikatları bağlayan sözler ancak Şeyhlerin veya halifelerin sözleridir.(Halife, şeyhlerinden ayrılarak kendi tarikat ekollerini kurmaya icazetli kişilere denir.(Seyda M. Raşid'in (ks) oğlu ve halifesi Fevzettin Erol Menzil'den ayrıldı ve Ankara'da kendi dergahını açarak yolunu kurdu. Sözleri artık Menzil gurubunu bağlamaz. M.Konevi Konya'da dergahında hizmetini yürütüyor. Şeyh Konevi'nin sözleri de Menzil gurubunu bağlamaz.) Tarikatlara bağlı kişilerin sözleri veya uygulamaları Tarikatları bağlamaz. Herkesin fikri kendisine aittir. Seyrü Suluk(Tarikat eğimi) sırasında yaşanan haller kişilere özel olup herkeste aynı hallerin ortaya çıkması beklenmez. Şeyhlerin bile halleri kendilerine mahsustur, diğer şeyhlerde görülmesi gerekli değildir. Tarikatlarda esas olan bağlılara Şeriata aykırı emir verilip verilmediğidir. Tarikatlar Şeriata uygunluklarına göre değerlendirilmelidir. Ehl-i Tasavvuf/Tarikat hayatlarını müctehidlerin fetvalarına göre tanzim ederler.
İslami kavramları asli manalarıyla ve ulemanın ittifakına göre okumak ve yorumlamak gerekir. 
Dış görünüşlerinin farklılığı veya söylemlerindeki farklılıklar üzerine tarikatlar hakkında yorum yapmak en basit ifadesiyle vicdansızlıktır. 
İmamı Rabbaninin ifadesiyle Haşir günü insanlar İslamın şartlarından sorgulanacaklar, tarikatın şartlarından sorgulanmayacaklar.   
Kendi yaşadıklarını herkesin yaşamasını isteyen tarikat mensuplarının abartılı halleri kendilerine aittir. Tarikatları bağlamaz.   
( Tarikat-lar 13 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 18.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.