Doldur doldurabildiğin kadar, heybelerini faydalı hayırlı bilgilerle!
Kucakla dostlarını canı gönülden, rahmani muhabbet ve sevgilerle!
Unutma kabirde sen ve amelin bir başına kalacaksınız,
Bitir sayılı ömür miadını, insanı cennetlik eden hayır ve hasanelerle!

Aşk ve şevkle yolcu ol, insana rahmanın rızasını kazandıracak yollarda!
İhlasla yaptığın ibadetler, bırakmaz seni hiçbir zaman karanlıklarda!
İnce ele sık doku, tefekkür et tefekkür edebildiğin kadar derinden,
Niçin yaratıldığını bilmezsen, mutlu olamazsın yaşasan bile saraylarda!

Al yüzünü iki elin arasına, düşün kara kara günde en az birkaç kez!
Nefsin şeytani heves ve arzularını, bir an önce al ayaklarının altına ez!
Günü güne satmadan, günahlarına nedamet duy!
Aksi takdirde hal ve ahvalin pür yaman olur, ömür miadın biter bitmez!

Sen sen ol, bu emanet canın teninde oldukça, mazlum ol, asla ve asla zalim olma!
İnsanı yüzde yüz cehennemlik eden, husumet ve adavet duygularıyla dolma!
Saygı ve hürmet beslediğin,  fikri güzel, gönlü güzellerin bahçelerinde, Muhammedi gül ol!
Ama hazan mevsimi gelmeden yaprak döküp sararıp solma!

Güç ve kuvvetini, gözlerinin ferini, yaşama şevkini, şeytani yollarda sarf etme!
Çizgisi belli olmayanların yanına, mecbur olsan bile kesinlikle gitme!
Şakıdıkça şakıyan, gül sevdalısı bülbül ol, yuvanı yap gül dallarında!
Asil atalarımın kemiklerini sızlatacak şekilde orada burada hayasızca gülme!

Yirmi dört ayar som altından daha kıymetli olan zamanının bil kıymetini!
Fani dünyanın malayani işleri, soldurmadan benzin betini!
Pazılı güçlü bileğin bükülmeden, iş işten geçmeden,
Sev sevebildiğin kadar, yerin göğün sahibi şanı yüce Allah’ı ve onun habibini!

Son nefesini verdiğinde, ölümüne sevdiklerinin bile, sana faydası olmayacak!
Harcamaya kıyamadığın, malın mülkün neyin varsa, hepsi ona buna kalacak!
Nazik bedenin kabrinde çürüyecek, rızkı bedeninde olan enva i türlü haşereler ise,
Etin kemiğin kemirecek, büyük bir iştahla karınlarını doyuracak! 

Vücudun sana, din gününün sahibi, şanı yüce Allah’ın büyük bir emanetidir!
Emanetinin kıymetini gerektiği gibi bilmeyenin, hal ve ahvali, münafıklık alemetidir!
Ben zekiyim, ben akıllıyım diyenin nazarında,
Bu üç günlük fani dünya hayatında, emanet bu vücut, servetlerin en manidar servetidir.
28/Nisan/2021
( Ben Zekiyim Ben Akıllıyım Diyenin... başlıklı yazı sadeceo tarafından 28.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.