Bugün sanal alemde arasanız  Mustafa Kemal Atatürk tarafından yazılmış pek çok şiire rastlarsınız. Hatta Mustafa Kemal'in Sinop Cezaevindeyken(!) yazdığı bir şiire bile rastlarsınız. Oysa Sinop Cezaevinde bir Mustafa Kemal Hapis yatmıştır ama Mustafa Kemal Atatürk asla...

Mustafa Kemal Atatürk'ün bizzat kendisinin yazdığı  bir tek şiir vardır onu da çok sevdiği aşkı Fikriye için yazmıştır.

FİKRİYE!

 

Varsın çeksin bu dimağ, unutmaz seni.
Kimse dolduramadı yürekteki yerini.
Bir kadeh gibi sunmuştun ölümsüz sevgini.
Çaresiz yürek nedendir, bilmedi kadrini.

Terk-i hayat ne der, bilemem amma,
Bir ümmid-i hayaldir buluşmak orada
Dilerim sübut bulur, kanayan yarada.
Aşk-ı muhabbet biter mi cennet-i âlâda.


İçsem de bir kadeh hayat iksirinden,
Zamansız ayrıldım, bilinsin Fikriye’den.
Bıkmadım ki doyayım o narin ellerinden,
Ümmid-i aşkım saracak seni, cefakâr teninden.



Mustafa Kemâl 26 Ağustos 1926 sabahı/Çankaya

.......................................................

NOT: Bu arada bir  bilgi daha ekleyeyim:

Mustafa Kemal Atatürk ,sofra muhabbetlerinden birinde ' sormuş '' Şair kime denir?

Sofrada bulunan şair ve edipler  edebi cümlelerle bir sürü tanım yapmışlar ama Atatürk hiç birini beğenmemiş.  Derken genç birine sormuş  o da '' Efendim şiir yazana şair denir'' demiş.

Atatürk gülmüş. '' Evet şiir yazana şair denir ama işin doğrusu şair, şiir yazan değil okuyandır.''

Yani Atatürk'e göre şiiri yazan değil adam gibi okuyana şair deniyormuş. 

( Bu Sefer Şiir Mustafa Kemal Atatürkten Olsun başlıklı yazı Sami Biber tarafından 29.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.