Kur'an'da Yahudiler

A B Denemeleri KUR’AN’DA YAHUDİLER,


KUR’AN’DA YAHUDİLER,

Kur’an’da Yahudilerden ilk bahis ilk sure olan Fatiha’da olmaktadır. Bunu tefsirlerden anlıyoruz. İbn-i Kesir Fatiha suresi son iki ayetinde '‘bizi dosdoğru olan yol:sırat-ı müstakime ilet. Nimete erdirdiklerinin yoluna; gazaba uğrayanları ve dalalete düşenlerinkine değil."

Nisa Suresinde geçen "Kim Allah’a ve peygambere itaat ederse işte onlar Allah’ın nimete eriştirdiği peygamberler, sıddıklar, şehitler ve salihlerle beraberdir" ifadesinde belirtilen 'gazaba uğrayanların Yahudiler, sapıkların ise Hristiyanlar' olduğu anlatılır.

Bakara suresi 90. ayette "nefislerini ne kötü şeye değişip sattılar… Allah’ın kullarından dilediğine fazlından (Kitap) indirmesine haset ederek, Allah’ın indirdiğini inkar ve gazap üstüne gazaba uğradılar. Küfredenlere hor ve hakir edici bir azap vardır.’' İfadesiyle açıklık getirmiştir.

Bu kavmin lanetine sebep olarak da; inandıktan sonra peygamberlerine karşı çıkmalarını, inançta şüpheye düşmeleri, mucize isteyip inanmamalarını, bilgiye karşılık ibadeti boşlamalarını, iyiliği emredip kendilerinin yapmamalarını, peygamberleri öldürmelerini, büyü öğrenip bunu kötü emelleri için kullanmalarını göstermiştir.

Maide suresi 60. ayette "De ki: Allah katında yeri bundan daha kötü olanı size haber vereyim mi? Allah'ın lânetlediği ve gazap ettiği, aralarından maymunlar, domuzlar ve tağuta tapanlar çıkardığı kimseler. İşte bunlar, yeri (durumu) daha kötü olan ve doğru yoldan daha ziyade sapmış bulunanlardır." Bu ayette de bu gazaba yer erilmiş, diğer ayetlerle bu gazabın nedeni cumartesi yasağını delen Yahudiler olduğu anlatılmıştır.

Maide 78’de ;İsrailoğullarının kafirleri, Davud'un ve Meryemoğlu İsa'nın dilinden lanetlenmiştir. Bu lânetlenmelerinin sebebi, onların Allah'a karşı gelmeleri ve O'nun sınırlarını çiğnemeleri idi. Bu ifade lanetin nedenine açıklık getirmekte.

İşte bütün bunlar gösteriyor ki lanetli bir kavim Yahudilik. kendilerinin 'cennete girecek tek ve cehennemde çok az kalacak kavim olduklarını iddia ,' Allah'ın sevgilisi ve dostu olduklarını ifade ediyorlardı Müslümanlara karşı. Onlara Kur’an diliyle meydan okudu Allah: "öyleyse ölümü isteyin eğer gerçekten bu dedikleriniz doğruysa." Yani Allah’ın sevgililer olduğunuza ve cennete gireceğinize inanıyorsanız.

Onlar bu meydan okuma karşısında sus pus olacaklar. Tek kelime konuşamayıp arkalarını dönüp gideceklerdir. Ayrıca Kur’an onların içlerinde bin yıl yaşayacakların ı zanneden, hayata bu denli hırs ve tamahla düşkün insanların bulunduğu, bu yüzden de cenneti garantilediklerini sansalar ve böyle iddia etseler de ölümü arzulayamayacaklarını bildiriyor bize

.
İbn-i Hişam siretinde Zübeyir bin Ammar Nufeyl’den naklen o ve arkadaşlarından bir topluluk Şam’a gidip Hanif dinini araştırdıklarında Yahudiler ona demişlerdir ki;"Sen bizimle beraber olabilmek için Allah’ın gazabından payını alman gerekir. "demişlerdir. Bu da onların gazaba uğrayan kavim olduklarının farkında ve bunu kabullenmiş olduklarını gösteriyor.

Yine başka bir ayette (Ey Resulüm, müminlerin esrarını Yahudi’lere nakleden) şu münafıklara bakmaz mısın: Allah’ın gazap etmiş olduğu bir kavme yardaklık etmektedirler. Onlar ne sizdendirler, ne onlardan... (Yeminlerinde yalancı olduklarını) bilip dururlarken de, yalan yere yemin ederler.(Mücadele14)

Fatiha suresinde gizlenen özne bu ayetlerde açığa çıkarılmakta ve onların Yahudiler olduğunu ortaya koymaktadır. İlk surede gizlenmesinin değişik nedenleri olabilir.

Ahmet Kemal
Kayıt Tarihi : 27.7.2014
KUR'AN'DA YAHUDİLER,


Kur'an'da Yahudilerden ilk bahis ilk sure olan Fatiha'da olmaktadır. Bunu tefsirlerden anlıyoruz. İbn-i Kesir Fatiha suresi son iki ayetinde 'bizi dosdoğru olan yol:sırat-ı müstakime ilet. Nimete erdirdiklerinin yoluna; gazaba uğrayanları ve dalalete düşenlerinkine değil.
Nisa Suresinde geçen Kim Allah'a ve peygambere itaat ederse işte onlar Allah'ın nimete eriştirdiği peygamberler, Sıddıklar, şehitler ve Salihlerle beraberdir ifadesinde belirtilmiş, gazaba uğrayanların Yahudiler, sapıkların ise Hristiyanlar olduğu anlatılır.
Bakara suresi 90. Ayette' nefislerini ne kötü şeye değişip sattılar... Allah'ın kullarından dilediğine fazlından (Kitap) indirmesine haset ederek Allah'ın indirdiğini inkar ve gazap üstüne gazaba uğradılar. Küfredenlere hor ve hakir edici bir azap vardır.' İfadesiyle açıklık getirmiştir.
Bu kavmin lanetine sebep olarak da inandıktan sonra peygamberlerine karşı çıkmaları, inançta şüpheye düşmeleri, mucize isteyip inanmamalarını, bilgiye karşılık ibadeti boşlamalarını, iyiliği emredip kendilerinin yapmamalarını, peygamberleri öldürmelerini, büyü öğrenip bunu kötü emelleri için kullanmalarını göstermiştir.
Maide suresi 60. Ayette De ki: Allah katında yeri bundan daha kötü olanı size haber vereyim mi? Allah'ın lânetlediği ve gazap ettiği, aralarından maymunlar, domuzlar ve tağuta tapanlar çıkardığı kimseler. İşte bunlar, yeri (durumu) daha kötü olan ve doğru yoldan daha ziyade sapmış bulunanlardır. Bu ayette de bu gazaba yer erilmiş, diğer ayetlerle bu gazabın nedeni cumartesi yasağını delen Yahudiler olduğu anlatılmıştır.
Maide 78'de 'İsrailoğullarının kafirleri, Davud'un ve Meryemoğlu İsa'nın dilinden lanetlenmiştir. Bu lânetlenmelerinin sebebi, onların Allah'a karşı gelmeleri ve O'nun sınırlarını çiğnemeleri idi. Bu lanetin nedenine açıklık getirmekte.
İşte bütün bunlar gösteriyor ki lanetli bir kavim Yahudilik. Kendilerinin cennete girecek tek ve cennette çok az kalacak kavim olduklarını iddia ediyorlar. Allah2ın sevgilisi ve dostu olduklarını ifade ediyorlardı Müslümanlara karşı. Onlara Kur'an diliyle meydan okudu Allah: öyleyse ölümü isteyin eğer gerçekten bu dedikleriniz doğruysa. Yani Allah'ın sevgililer olduğunuza ve cennete gireceğinize inanıyorsanız.
Onlar bu meydan okuma karşısında sus pus olacaklar. Tek kelime konuşamayıp arkalarını dönüp gideceklerdir. Ayrıca Kur'an onların içlerinde bin yıl yaşayacakların ı zanneden, hayata bu denli hırs ve tamahla düşkün insanların bulunduğu, bu yüzden de cenneti garantilediklerini sansalar ve böyle iddia etseler de ölümü arzulayamayacaklarını bildiriyor bize.
İbn-i Hişam siretinde Zübeyir bin Ammar Nufeyl'den naklen o ve arkadaşlarından bir topluluk Şam'a gidip Hanif dinini araştırdıklarında Yahudiler ona demişlerdir ki sen bizimle beraber olabilmek için Allah'ın gazabından payını alman gerekir demişlerdir. Bu da onların gazaba uğrayan kavim olduklarının farkında ve bunu kabullenmiş olduklarını gösteriyor.
Yine başka bir ayette(Ey Resulüm, müminlerin esrarını Yahudi'lere nakleden) şu münafıklara bakmaz mısın: Allah'ın gazap etmiş olduğu bir kavme yardaklık etmektedirler. Onlar ne sizdendirler, ne onlardan... (Yeminlerinde yalancı olduklarını) bilip dururlarken de, yalan yere yemin ederler.(Mücadele14)
Fatiha suresinde gizlenen özne bu ayetlerde açığa çıkarılmakta ve onların Yahudiler olduğunu ortaya koymaktadır. İlk surede gizlenmesinin değişik nedenleri olabilir.

Ahmet Kemal
( Kur'an'da Yahudiler başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 26.10.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.