Yoksa Siz Hala Kitabınızı Okumadınız Mı

“CEV'AHİR 


Kimler kimler gittiler sen de gitsen ne olur

Ömrümden ilmek ilmek ömürü götürdüler

Bin cefa çemberinden bir’i itsen ne olur 

Bedava değil bu kalp kederler öşürdüler



Ne insanlar tanıdım tarifi zor yapılır 

Hayretime dönüpte 'kalkma' dedim 'ayağı'

İnan bana Ademsen yalnız Hak'ka tapılır

Feracesi altından deccal çıktı bayağı



Yakub'un gözyaşından büyümüştü bu rüya

İlahidir  adalet vermez mi sandın ele

İçimde kaç Yusuf'a kavuştum hepsi hülya

Burası yalan dünya laf ola beri gele 



Gidenler baş tenteyi gıcırdatır kalbimde 

Anlarım ki yaşantı ötesinin çarşısı

Bir gün alacak toprak yatacağım kabımda

Arza girmek dert değil mühim olan karşısı



Muteber gözlerime neden bu kadar eza 

Muhammed'i çağırdım dürüstlük koşa geldi

Esrarı inayetin inliyor koca feza

İçimdeki oluktan kaç nehir coşa geldi 



İntizar etme bana Allah'ın meczubuyum

Bir hayatta yaşadım bilmiyorum kaç ömür 

Yönüm mühürlü benim saflığın kutubuyum

İnsan bir kere doğar bilmem ki kaç kez ölür



Devrialêm yaparım genişler inim hemen 

Yürüdüğüm yolları şahit tuttum çileme

Hiç murat görmeyene sakın  bahtiyar demen

Fakat vicdanım rahat huzur koydum fileme



Ondandır anla beni çıkanı umursamam

Zaman öğretti bana altındaki gerçeği 

İnsan kör kirpi gibi battıkça duyumsamam

Yaşamak sanatında haktır bunun ölçeği



Gidiyorsan başımla geliyorsan başımla

Başımdan çektiğimi ayaklarım biliyor

Her iki durumda da niyetimden taşımla

Ördüğüm duvarlara Rahman hayat salıyor.. 



Canan SERGÜL 🐛”


İnsanlığın Kitabını Yazdım 


Merhabalar, 

Yukarıda okuduğunuz şiir ikinci kitabım olan ‘İnsanlığın Kitabını Yazdım’ kitabından alıntıdır. Kitap şiir kitabı değil fakat ben bir şair olduğum için ,genelde makalelerin sonuna nokta gibi şiir yerleştirdim. Şair demez çoğu şiir avcısı kendisine ama ben diyorum. Ben bir şairim. Bunun nedenini yakında çıkacak olan kitabımda anlattım kalbi sallayan bir şiirle birlikte! Çıktığı zaman sizinle de paylaşmaktan onur duyacağım. 


İnsanlığın Kitabını Yazdım kitabında bilgimi aktardım. Bilginin kaynağı olan bilgelik denizi ancak insanın kalp çeperinin yıkılması ile ortaya çıkar. Ki insan evrenin sözcülüğünü yapabilsin. Kitapta başlıca ; akıl, zekâ, fikir, cennet, cehennem, peygamber, ahiret vs. ulvi ve dünyevi meselelerden bahsettim. Çözümleri ile beraber insanlığı ilgilendiren konulara hayatın bana verdiği yetkiye dayanarak değindim. İnsan bağdaş kurduğu derdin sunucusu olabildiyse imtihanını geçmiş demektir! Ayrıca paralel evrenler nedir, isimlerimiz bize ne demek istiyor , bu hayata niçin gonderildik vs. tamamıyla özgün cevaplarımla açıkladım. İlgilenenleri için hakikate dair muntazam bir kişisel gelişim kitabıdır. 


Editörümden kitabı eleştirmesini istedim bu cümleler ona ait: "Daha somut örnekler olmalıydı, kitabın tek eksiği o. Yetkin bir zekâ güngörmüş bir bireyden çıktığı belli konuşmaların, ancak her ileri düzeyde düşünen insanda olduğu gibi düşünceler dağınık. "

Editör: Özkan Kaya


Dürüstçe paylaşmak istedim. 



İnsansız Dünya Gezegeni


Birinci kitabım ‘İnsansız Dünya Gezegeni’ bir şiir deneme kitabıdır. Onu okuyan insanların genel yorumu; ‘büyük bir samimiyet hissettik’ oldu. Amacım da buydu zaten ; sahte duyguların altında küçücük kalmış günümüz insanına , olması gerekeni hatırlatmak.. Bu kitaptaki bazı şiirler burada da yayınlandı, onların hep kalmasını istedim.. Çünkü ben hiç kurgudan beslenmedim , bu önemliydi. Sizlere çok teşekkür ederim, kalemime kattıklarınız için.. Son olarak teknikte iddialı değilim okuyacaklar ve okuyanlar için söylüyorum ama muhtevada yüzde yüz iddialıyım. Çünkü herşeyin Yaratıcı’dan geldiğine inanıyorum , O yanılmaz!


Üçüncü kitabım yakında çıkıyor.. Bunu çok sevdim umarım hepsini siz de seversiniz. 


Hayatta önemli olan; neyin önemli olduğunu kestirecek basireti yakalamaktır!


Çok teşekkür ederim..

Sevgilerimle


Canan SERGÜL 🐛


https://www.dr.com.tr/Kitap/Insansiz-Dunya-Gezegeni/Edebiyat/Deneme-Yazin/urunno=0001939603001




https://www.dr.com.tr/Kitap/insanligin-Kitabini-Yazdim/Basvuru/Kisisel-Gelisim/urunno=0002095265001











( Yoksa Siz Hala Kitabınızı Okumadınız Mı başlıklı yazı Gergef tarafından 1.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.