İlk duraktan metroya binince, seksen seksen beş yaşında olduğunu tahmin ettiğim bir amca yanıma geldi oturdu... Selamlaştık amcayla... Sonra bir müddet ses çıkmadı ikimizden de... Amca bir vesile ile lafa girdi, emekliymiş Danıştay'dan, sıcakkanlıda bir insana benziyor...


- Kaç yaşındasın sen amca?

- Kaç gösteriyorum?

- Seksen seksen beş arası diyelim.

- Yaklaştın delikanlı seksen altı yaşındayım tamı tamına...


Biraz espri sıkıştırayım araya dedim...


- Seksen beş gösteriyorsun ama amca dedim...


Önce biraz duraksadı, sonra hafif tebessüm etti...


- Sana ne ısmarlayayım hemen söyle delikanlı?

- Yok amca yok bir şey istemez. Ben de altmış küsur yaşındayım...

- Bana göre gençsin yavrum. Benim 66 yaşında oğlum var...

- Onda haklısın. Nasıl gezerken zorlanıyor musun bey amca?

- Eskiden zorlanırdım ama şimdi sistemi oturttum.

- Nasıl oluyor anlamadım.

- Anlatayım evladım.


Ben de amcayı can kulağımla dinliyorum... Amca başladı anlatmaya...


- Yaş kemale erdiğinden sen de bilirsin küçük abdesti tutmak zordur...

- Bilirim bilirim amca...

- Benim elimde liste var, şehrin neresinde tuvalet var, hangi tuvaletler ücretsiz hangileri ücretli tek tek liste yapmışım. Hoş liste yapmasam da hepsi yine de ezberimde... Benim yaşımda insan on beş yirmi dakika da bir tuvalet ihtiyacı hissediyor. Cebinde de paran yoksa billahi şeyttirmiyorlar namıssızlar...

- İyi de amca çok sıkışırsan da listede ki tuvaletlerde uzaksa, o zaman ne yapıyorsun?

Büyük el çantasından bir tane iki litrelik pet şişe çıkardı ortaya...

- Bak evlat eğer ki umumi tuvaletler çok uzaksa bu boş pet şişeye gizli bir köşede kimselere çaktırmadan şeyttiririm... Ondan sonrada on beş yirmi dakikaya kadar en yakın tuvalete gitmeye çalışırım...

- Vallahi süpersin amca... Bari bu listeyi başkalarına da versen de onlarda faydalansa...

- Aynı sitede oturduğum benim yaşıma yakın bir kaç arkadaşıma verdim.

- Mutlu olmuşlardır.

- Mutlu olmak ne kelime, havalara uçtular havalara...


Metro Kızılay'a gelmişti ve ben inmek durumundaydım... Amca ile vedalaştık... Yazmam lazımdı bunları ve birilerinin de bilmesi lazımdı...

( Hepsi Ezberimde başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.