Kamu malı zehirler

İster istemez “Allah” diyeceksiniz" diyor manen, Dünya ...

İfrat (aşırı),
Tefrit (yetersiz),
Vakar (ne eksik ne fazla), orta yol.
Aşırı ve yetersiz olan her şey zararlı. Doyacak kadarı karar, fazlası ve eksiği zarar.

İfrat “kapitalizm” , tefrit “kominizm” olarak benzetebiliriz.
Önce “kominizm” ardından “kapitalizm” çöktü. Ya da zararlı yönleri açığa çıktı...

Tarihsel süreci incelediğimizde, gücü elinde bulundurma çabasındaki insanlar arasında menfaat kavgaları her döneme damgasını vurmuştur. Dünya nimetlerini her Millet kendi toplumuna aktarmak çabasında. “Ben tok olduktan sonra başkası açlıktan ölse bana ne”anlayışı hakim. İnsanlar manen “Sen çalış ben yiyim” diyor adeta.
Çizgi filmlerdeki kahramanların nöbetle birbirinin kafasına tokmak vurmasına benziyor. Sırası gelen diğerini tokmaklıyor. Herkes diğerini çakarken kendi de batıyor.Görünen bu.

Sarkaç etkisi.
Dengeye gelene kadar devam eder.
Gücü eline geçiren bazıları kamuya ait olanı kendi saflarındakilere helal sayma eğilimindeler.
Bu her dönemde olan bir durum. Garip karşılamıyorum ama doğru da bulmuyorum.

Maalesef sel gelince çoluk çocuk dinlemiyor.
Öyle bir felaketten sakının ki...
Fitne uykudadır, uyandırana lanet olsun...

Dini cemaatler siyasallaştığı için, işler karıştı.
Fenerli derneğin vergi istisnası malum.
Buna benzer yapılar vergi alamayan bir devlet yapısına doğru gider.
Cemaatlerin kendi yağıyla kavrulan yapıları ; siyasal bağlantıları ile daha da toplumun geniş kesiminin dolaylı desteğine kavuşmasını sağladı. Şu var ki vergiler toplumun genelinden alınır. Harcarken de genele yayılmalı veya vergi istisnaları daha dikkatli yapılmalı.

Kısır döngünün bitirilmesi gerek.
Kan davası gibi hala eskilerin icraatlarıyla oyalananlar var.
“Dünle beraber dünde kaldı düne ait ne varsa bu gün yeni şeyler söylemek lazım, cancağızım.” Mevlana.

"Kuş gördüğü yuvayı yapar" yazımda bahsetmiştim.
Kutuplaşma var. Kısır döngü...
Mühürü kapan işi götürme sevdasına düşüyor.
Diğerleri bileniyor.
Zamanı gelince o da aynısını yapıyor.
Çözüm yasaklarla olmuyor.
Bu anlaşılana dek çekişme sürer gider.

Şimdi sıkıntıya uğrayan yarın fırsatı ele geçirince aynısını yapmamalı ama bu çok zor. Evrimleşme ile alakalı. Maddi olarak evrimleşen insan manen de terakki ediyor elbet.
Terakki öğrenmeyle alakalı.
Toplumsal yaşamın gereklerini öğrenmeden huzurlu ortam oluşmuyor.
Deneme yanılma şeklinde de olsa öğrenmeden olmuyor.

Kamu malının zehir etkisi de korkarım deneyimle öğrenilecek.

Saygılar
Ahmet Bektaş.

( Kamu Malı Zehirler başlıklı yazı ahmet-bektas tarafından 4/23/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu