Hayat sürprizlerle doludur. Her günün, her haftanın ve her yılın ayrı ayrı sürprizleri vardır. İnsan hayatını bu sürprizlerle birlikte yaşar. Genellikle insanlar sürprizlere karşı hazırlıksız yakalanırlar.

   Kendilerince yaptıkları hazırlıklar ya da kurdukları planlar tutmaz ya da farklı şekilde cereyan ederse, işte o insanlar bir sürprizle karşılaşmış ve belki de ne olursa olsun onların planları tutmamış ve hayat onlara içinden çıkarken bile bazı şeyleri kaybedebilecekleri sürprizler hazırlamıştır.

   Ve siz beklemediğiniz bir zamanda beklemediğiniz bir sürprizle kaybettiğinizi fark etmişsinizdir. Ama iş işten geçmiştir…

   İnsan hiçbir zaman bir sürpriz neticesinde kaybetmez… Ama kazanacağına olan inancı doruk noktada iken ve başarıyı beklerken dışarıdan yapılan bir aksi müdahale neticesinde kaybederse bu sürpriz olur kendisi için. İşte insan ömür boyunca buna hazır olmalı… Ve kötü sürprizleri de her zaman en yakını bildiği abi, ya da arkadaş olarak kabul edip sırlarını verdiği insanlardan beklemelidir.

    Sabır da çok önemlidir. Sabır kendisi çok acı fakat meyvesi en tatlı ahlaki bir olgunluktur. Ahlaki olgunluğundan şüphe ettiğiniz ya da kendisinden kendi yakın çevresi haricinde bir fayda beklemediğiniz bir insana karşı kullanabileceğiniz en büyük silahınız sabırdır.

    Bu; dersler için, okul için, hayat için ve aklınıza gelen her şey için geçerlidir. Sabır bir insanın hayatta başarılı olabilmesi için en çok lazım olan materyaldir. Fakat sabrederken de sabırlı olmak ve azimle çalışmak gerekir ki sabrettiğimiz sabrın meyvesini alabilelim. Unutmayalım ki sabır ile koruk helva olur. Sabretmezsek üzümü helva olarak değil de koruk olarak yemek zorunda kalırız… Ki onu da her babayiğidin midesi kaldırmaz…

   Hayatta siz başarılı olmak ya da kendinizi ispatlamak için uğraşır bütün varlığınızla gece gündüz çalışır mesleğinizde ilerleme kaydetmek isterseniz. Ama karşınıza bir sorun bir sıkıntı ya da kendisinin aşılmaz olduğuna inanan birileri mutlaka çıkar ve sizin başarınızı engellemek ister. İşte burada sizin elinizdeki en büyük kozunuz kendinize olan güveniniz, bir ahlaki erdem olarak taşımış olduğunuz sabrınız ve bitmek tükenmek nedir bilmeyen azminiz olmalıdır. Bu muhteşem üçlüye sahipseniz gerek mesleğinizde, gerek mücadelesini verdiğiniz konuda ve gerekse hayatın hiçbir anında kötü sürprizlerle karşılaşan siz olmazsınız…

   Birileri sürekli tekerinizin önüne taş koymak ister… Çünkü taş onun elindedir. Niyet kötü olunca amelde kötü oluyor malum. Bilmez ki o taş gün gelir kendisinin hayat tekerinin önüne konacaktır. Bu da kendisi için kötü fakat beklemediği bir sürpriz olarak karşısına çıkaracaktır.           Onun için hayatın hiçbir anında bizi hiçbir fani yıldırmamalı ve hiçbir engelin aşılmaz olmadığı unutulmamalıdır. Bu engelin adı, gücü, kuvveti ve kudreti ne olursa olsun… Güneş gibi bile olsa batmaya mahkumdur ve batacaktır da …

   Bizler derslerimize iyi çalışalım ve hayatın iyi ve kötü birçok sürprizler ve menfaatçilerle dolu olduğunu da unutmayalım… Onlar bizi yıldırmasın. Azim, sabır ve inançla çalıştığımız sürece kazanacak olan bizler kaybedecek olan onlar olacaktır…Hayatın,dostların,arkadaşların,ağabeylerin ve kaderin kötü sürprizlerine her zaman hazır olmalıyız…

( İnadına Çalışıp Başarmak başlıklı yazı S.ULUPINARLI tarafından 11/7/2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.