HAYATIMIZ TEZAT    ( 31 )
 

 İnsanoğlu olarak hayatımızda o kadar çok TEZATLARIMIZ var ki
Düşünmekle,yazmakla bitmez.Neden dir amma bilinmez,İnsanı Hayvandan ayıran en büyük özelliği,AKILDIR.DÜŞÜNCEDİR.MANTIKDIR.Tabii herkesin akıl ölçüsü farklı farklı olduğundan KİMSE KİMSENİN aklı ile hareket etmek istemez.KENDİ AKLININ doğru karar verdiğinden %100 emindir.Dünya bir araya gelse, aksini ispat edemez.İSPAT’I ; atasözlerimizde bulmak mümkün.AKILLARI PAZARA GÖTÜRMÜŞLER.HERKES GİDİP YİNE KENDİ ESKİ AKLINI SATIN ALMIŞ.
           Zamanı,Zemini,Şartları bir araya geldiğinde şu cümle dökülür.KENDİ DÜŞEN AĞLAMAZ.KESKİN SİRKE KÜPÜNE ZARAR VERİR.ACELE İŞE ŞEYTAN KARIŞIR.DANIŞAN DAĞ AŞMIŞ,DANIŞMAYAN DÜZ YOLDA ŞAŞMIŞ.KENDİM ETTİM KENDİM BULDUM.Daha bir çok deyimler ve sözler aklımızdan  emin olamayacağımızı bize ispat eder.
           Tecrübe o dur ki;Başına gelmeden,yaşamadan,ön görü ile sezip,veya başkalarının yaşadığından ders çıkarmaktır.Yok sa.Yaşadığın bir olayı tekrar yaşaman gerekmeye bilir veya aynı hadise de 2.defa hata yapmış san!APTALLIĞINA DOYMA…
           Mesleği Doktor olan SİĞARA içer mi?İçmemesi gerekir değil mi?Hastasına içme derken;kendi İÇİYOR SA tezat içerisinde.
           Mesleği Polis olan HIRSIZ olur mu?Olmaması gerekir.Her hangi bir çetenin işine yardım ediyor sa!Tezat içerisinde.
          Ehliyeti olan sürücü TRAFİK KURALLARINA uymuyor sa!Niye ehliyet almak için çaba sarf edip zaman harcamış?Ehliyet almak TRAFİK kurallarına uymanın şartı değil mi? Ehliyetli Tezat içinde.
           Esnaf vergi mükellefiyeti değil mi?Vermeyip kaçırıyorsa işi ile tezat yaşıyor demektir.
           Namaz kılan şahıs,Kötülük den uzak kalamıyor sa!ZEKAT vermiyor sa! Namazında TEZAT işler, yani uygunsuz davranışlar sergiliyor demektir.
           Ben Müslümanım deyip,kurallarına uymuyor sa! Sözü ve davranışları arasında TEZATLIK var demektir.
           Ben şu tarihte borcumu ödeyeceğim diye,bahane bulup,önlemini almamış ve de ödememiş ise! TEZAT’ı açık.
           Öğretmen idealist değilse,çaba sarf edip,doğru dürüst öğrenci ye bir katkı da bulunmuyor sa!Mesleği ile TEZATLAŞIYOR demektir.
           İmam günde beş vakit cemaatin önünde bir dini temsil edip,TAKVALI değil se!Tezat İÇİNDE DEMEKTİR.
           Bunlar birkaç örnekler.Tezat iki şeyin birbirine ZIT,KARŞI OLMASI.AKSİLİK,TERSLİK,gibi kavramların karşılığı.
           Peki insan olarak yaşantımızda,mesleğimizle,fıtratımızla,bu kadar ÇELİŞKİLER içinde bir yaşam sürüyoruz.Sıkı durun.soru.
          1. AKLIMIZ NE İŞE YARAR VEYA YARIYOR? BU aklımız iki şeyin ZITTI olan TEZAT’I bize KAVRATAMAYIP yol göstermiyor sa?Zaaf yaşıyorsak,bize bunu yaşatıyor sa! ÖYLE İSE; AKILLIYIZ NİYE DİYORUZ?Hem kendimizi,hemde çevremizi kandırmakla geçiyor ömrümüz.
            2.soru BİZİ HAYVAN’DAN,BİTKİ’DEN,TAŞ’ DAN,TOPRAK’ DAN VS. AYIRAN aklımız düşüncemiz değilmiy di?
            Bu akıl bu kadar mı  ACİZ Kİ ! Bize TEZAT’I göterip,FARK ETTİRİP, içimize sindire sindire YAŞATIYOR.
            3.soru.TEZAT’I yaşattıran ŞEYTAN MI? Şayet doğru ise bu teziniz.O zaman BENDE DERİM Kİ!
             AKLINIZ ipotek altında şeytan tarafından.Kimisinin % 25 i,kimisi nin % 50si,kimisinin % 75 i Kimisinin de %100.Var mı itirazı olan.
             AKIL ŞEYTANI İdrak edemiyor sa! O zaman O AKIL, AKIL DEĞİL.Veya tersi. İDRAK EDİP SÖZ GEÇİREMİYOR SA! O ZAMAN DA SENİN NEFSİN tezat İŞLERDEN zevk alıyor DERİM.Tezat neydi AKSİ.O zaman da sen AKSİ BİR İNSANSIN.Ters insan sın.ZIT İnsan sın.Derim.
                Senden,ne kendine,ne ailene,ne çevrene,NEDE DEVLETİNE,MİLLETİNE,DİNİNE,DİLİNE,BAYRAĞINA,MUKADDESATINA HAYIR GELİR.SEN KİMSEN..!Tezat san.Zıt san,Aksi sen.bu kadar açık ve NET.Çünkü kendi içinde bütünleşememiş sin ki!ÖZÜN SÖZÜN nasıl olur’da DOĞRU OLUR.Kim inanır.AKLIN VAR İPOTEKLİ,İster farkında ol ister se OLMA.Davranışların,sözün,hal ve hareketlerin karşı tarafça gözlenmekte.Açık veriyor sun.farkında değil sin.
                   Şimdi herkes şu soruyu kendine sorsun derim.ACABA aklımızın kaçta kaçı ŞEYTAN TARAFINDAN İPOTEK Lİ? % si kaç.
                   Biliyorum bu soru size saçma gelecek.Hiç öyle şey olur mu.Aklımız kimsenin ipoteği altında değil.Diyeceksiniz.O SİZİN KONTROLÜNÜZDE,ise GÜLE GÜLE TEZATLA  YAŞAMAMAYA DEVAM.Ediniz.Aksini söyledim.
                   Kim ne derse desin,bidiğiniz den şaşmayın.ELBET BİR GÜN O İPOTEK Lİ AKIL.Zamanı,zemini,şartları olgunlaşınca daha çooo.....k sizi ŞAŞIRTACAK hiç şüpheniz olmasın.TEZATSIZ YAŞAM DİLEĞİMDİR.
                    4 de 1 lere yani akıllarının sadece %25 i ipotek olanlara,%75 ini ŞEYTANA kaptırmayanlara;Bu kadarcık da olsun.Yok sa Milletçe DAHA ÇOK AH, VAH.Diye inleriz.Şeytana %25 i kaptırmamaya HA… GAYRET.% 75 DEN DE…. NE KADAR KURTARIRSAK.BU DA HEPİMİZE DÜŞEN İDEALİST  BİR ÜLKÜMÜZ OLSUN. Diye benden bir öneri.
                    Sevgi,saygı ve muhabbetlerimi arz ederim.

Cahit YETGİN
 

 

( Hayatımız Tezat başlıklı yazı cahit-yetgin tarafından 1/3/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.