Kul, Allah`ın bağışlayıcı olduğunu bilmeli, ümidini kesmemeli; ancak kendisine düşen vazifeleri de, güç yetirebildiği oranda yapmalı, ameline güvenmemelidir. Günahkar iken dualarımızın kabul olmayacağı gibi bir genelleme İslamda yoktur. Bilakis İslam bizi hep Rabbimize yönlendiriyor. Kul her konuda, her başı derde girdiğinde, her zaman ve her halde `içtenlikle` dua etmekle mükelleftir. Cenab-ı Allah dualara öyle çabuk cevap veriyor ve bunun için en küçük bir iyiliği bile öyle değerlendiriyor ki… Dilerseniz, şu olaya bir bakalım: Resul-i Ekrem Efendimiz(asm) anlatıyor: `Sizden önceki kavimlerden birisinde bir gün erkeklerden üç kişilik bir grup yola çıktı. Gecelemek için bir mağaraya sığındılar. Derken, dağdan kopan büyük bir kaya parçası onların üzerine mağaranın ağzını kapattı. Birbirlerine baktılar; Allah`a sığınmaktan ve dua etmekten başka çareleri yoktu. Birbirlerine, `Bizi ancak salih amellerinizle dua etmeniz kurtarır!` dediler ve dua etmeye başladılar. `İçlerinden biri: `Allah`ım! Benim yaşlı ve kocamış bir anam ve babam vardı. Akşam olunca ben onlardan evvel ne çoluk-çocuk, ne de hizmetçilerimden hiç birisine bir şey içirmezdim. Bir gün hayvanlarımı otlatacak ağaçlık bir yer aramak arzusu beni uzaklara götürdü. Onların uyku saatlerine kadar geri dönemedim. Geldiğim zaman onların akşam sütlerini sağdım. Fakat onları uyumuş halde buldum. Kendilerini uyandırmayı ve onlardan evvel çoluk-çocuk ve hizmetçilerime akşam sütü içirmeyi hoş görmedim. Çocuklarım ayaklarımın etrafında ağlaşırken ben süt bardağı elimde olduğu halde, onların uyanmasını gözeterek şafak sökesiye kadar yerimde bekledim. Nihayet uyandılar. Akşam sütlerini içtiler. Allah`ım! Eğer ben şu yaptığımı Senin rızan için yapmışsam, şu kayadan dolayı düştüğümüz sıkıntıyı gideriver` dedi. `Kaya gerçekten biraz açıldı. Fakat çıkmaları için yeterli değildi. Diğeri: `Allah`ım! Benim amcamın bir kızı vardı. O bana insanların en sevimlisi idi. Onu çok şiddetli seviyor ve arzu ediyordum. Bir kıtlık senesinde o bana geldi. Kendisini bana teslim etmesi karşılığında ona yüz yirmi altın vereceğimi söyledim. İsteğimi kabul etti. Fakat tam muradıma ereceğim zamanda, `Allah`tan kork!` dedi. Onu çok sevdiğim ve arzuladığım halde bıraktım. Altınları da ona bıraktım. Ya Rab! Eğer ben bunu sırf Senin rızan için yapmışsam içinde bulunduğumuz sıkıntıyı gider` dedi. `Kaya gerçekten biraz daha açıldı. Fakat o aralıktan dışarıya çıkmaya imkan bulamıyorlardı. Üçüncüsü şöyle yalvardı: `Allah`ım! Ben bir takım ameleler kiralamıştım. Birisi hariç diğerlerinin ücretlerini kendilerine verdim. O kişi hakkını almadan bırakıp gitti. Ben de onun parasını onun namına çalıştırıp çoğalttım. O kadar ki, çok mal meydana geldi. Bir zaman sonra adam geldi ve: `Ey Allah`ın kulu, bana ücretimi ver!` dedi. `Ben de vadiyi göstererek: `Şu gördüğün deve, sığır, koyun ve hizmetçi... hepsi senindir` dedim. Adam: `Ey Allah`ın kulu, benimle eğlenme` dedi. Ben: `Seninle alay etmiyorum` dedim. Bunun üzerine malların hepsini alıp, götürdü gitti. Onlardan hiçbir şey bırakmadı. Allah`ım! Eğer ben yaptığımı sırf Senin rızan için yapmışsam, bulunduğumuz şu sıkıntıyı bizden gider` dedi. `Nihayet kaya tamamen açıldı ve mağaradan yürüyerek çıktılar.`DUA Allah`ım! İslamı anlamamızı, hükümleriyle amel etmemizi, öğütlerini dinlememizi ve Kur`an`ın çizdiği yolda istikamet içinde yürümemizi kolaylaştır! Eğri büğrü de olsa, amellerimizi kabul buyur! İyiliklerimizi tövbemizin kabulü için yeterli sebep say! İyiliklerimizi artır! Emirlerine itaatimizi artır! Salih amelimizi artır! Bizi Kendine kul eyle! Amin... Amin... Amin..
( Günahların Bağışlanması Ve Duaların Kabulü başlıklı yazı sebahattin-o tarafından 28.05.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.