Dört-beş yıldan beri hem yazıyor hem de bas bas bağırıyoruz.

Yılbaşı kutlamalarını illaki de kutlayacaksak Noel baba yerine Nasrettin hocalı kutlayalım diye.

Bu yazılarımıza önceki yıllarda da çok sayıda olumlu tepki mesajları aldık.

Bu sesimize 2008 yılbaşı kutlamalarında ilk defa İstanbul ve Anadolu’dan ses geldi.

Birçok il, ilçe ve beldemizde Nasrettin Hoca kıyafeti ve fıkralarıyla yılbaşı kutlamaları yapıldı.

Böylece Türk halkı yılbaşı kutlamalarında Nasrettin hocayı yeni yeni keşfetmeye başladı.

Bunun neticesinde Noel babalı kutlamalar halkımız tarafından yavaş yavaş terk ediliyor.

Halkımız artık kendi değerleriyle buluşuyor ve kendi değerleriyle eğlencelerini yapmayı tercih ediyor.

Nasıl ki yıllarca önce hafif batı müziği ülkemiz üzerinde hâkim olup sonradan kendi hafif müziğimizi Türkçe olarak oluşturmuşsak, yılbaşı eğlencelerini de aynı şekilde bizleştirebiliriz. 

Yıllardan beri yılbaşı kutlamaları Noel babalı ve alkollü olurken, 2008 yılından itibaren bazı sivil toplum kuruluşları ve esnafımız Nasrettin hocalı ve alkolsüz kutlamalar yapmaya başladı.

Anadolu’da ve İstanbul’da birçok esnafımız vitrinlerine artık Noel baba yerine Nasrettin hoca resim ve figürleri asıyor, Nasrettin hocanın ilginç fıkralarını dillendiriyor.  

İşverenlerimiz tarafından önceki yıllarda Noel baba külahı giydirilen gençlerimize hocanın kavukları giydirilip ünlü fıkraları anlattırılıyor.

Çocuklara yılbaşı hediyelerini Noel baba yerine Nasrettin hoca dağıtıyor.

Bunları gören vatandaşlarımızda kendinden bir parça olan Nasrettin hoca kılığına girmiş gençlerimizi kucaklıyor, alkışlıyor, gözyaşlarını tutamıyor.

Anaokullarında ve ilköğretim okullarında da Noel baba kılıklı çocuklar yerine Nasrettin hoca kıyafetli çocuklar hediyeler dağıtmalı ve çocuklarımız kendi değerlerimizle eğlendirilmelidir. 

Evet, Nasrettin hocamızın dönüşünü Türk halkı sevinçle karşılıyor.

Onun fıkralarıyla gülüp onun fıkralarıyla eğlenmek istiyor.

Yılbaşı Nasrettin hocayla nasılda güzel, kardeşçe ve insanca kutlanırmış göstermek istiyor.

Onlarca yıldan beri Noel babayla, çocuklarımızı eğlendiriyoruz diye yavrularımıza kendi ellerimizle Hıristiyanlık propagandası yapıyorduk.

Eğer maksat çocukları eğlendirmekse Nasrettin Hocamızdan daha güzeli bulunamazdı.

Artık Nasrettin hoca varken Noel babalı eğlencelere güle güle diyebilmeliyiz.

Yılbaşı kutlamalarını Nasrettin hocalı olarak ülke çapında ve küresel çapta genelleştirmeliyiz.

Nasrettin hocayla ilgili bir uyarlama fıkra anlatarak yazımıza son verelim.

Nasrettin hoca bir yılbaşına rastlayan kurban bayramında hac vazifesi için yollara düşmüş.

Hoca hac vazifesini yaparken gazete muhabirleri kendisini görüp hemen çevresini sarıvermiş.

Hoca hoca sen burada hac yapıyorsun, Noel baba senin ülkende bütün şehirlerde eğlenceler düzenlemiş hem misyonerlik yapıyor hem de halkını eğlendiriyor.

Ne diyorsun bu duruma? Diye sormuşlar.

Nasrettin hoca;

Hele ben şu kutsal vazifemi yapıp ülkeme bir döneyim ona ne yapacağımı bilirim.

Peki hocam, ne yapacaksın Noel babaya?

Ne mi yapacağım?

O boynundaki Haç’ı heybesine koyup geyiklerinin kızağıyla alp dağlarının arkasındaki kendi çöplüğüne göndereceğim.

( Nasrettin Hocalı Yılbaşı Kutlamaları başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 12/25/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.