Çanakkale Savaşları'nda şehit düşmüş, bir Kahraman Türk Askeri'ne; (Gizli, belirsiz ve esrarengiz) gibi anlamlar içeren, Meçhul Asker ismini yakıştırmak ne kadar doğrudur? Bunu ne amaçla ve hangi düşünceye hizmet etmek için kullanmışlar bilinmez. Ben de Kahraman Mehmetçik'imize Meçhul Asker demenin, doğru olmayacağını mısralara dökerek, aşağıdaki şiirimde dilimin döndüğünce izah etmeye çalışacağım. Başarabilirsem ne mutlu bana. Bu düşüncemi Aziz milletim'le peylaşmak istedim.
 
MEÇHUL ASKER.
Kim ne maksatla sana, Meçhul Asker demiş,
Türk Milleti sana, Mehmetçik adını vermiş.
Sen kendinden çok güçlü, düşmanları yenmişsin,
Vatanından başkasını düşünmeden, can vermişsin.
 
Çanakkale, İnönü, Sakarya ve Dumlupınar'da,
Sana Allah yardım etmiş, bırakmamış hiç darda.
Ulu Atatürk sana gideceğin, en doğru yolu çizmiş,
Odular! "İlk hedefiniz Akdeniz'dir İleri." demiş.
 
Sen hiç bir zaman, Meçhul Asker olamazsın,
Gel gönlümüze, gömelim desek sığmazsın.
Soyun, sopun bellidir, adın Mehmetçik'tir,
Tarihte insanlığa yaptığın, hizmetler tektir.
 
Bizler bu günümüzü, şehitlerimize borçluyuz,
On'ların sayesinde, hürriyet içinde yaşıyoruz.
Şehitlerimize gereken önemi, elbet te vermeliyiz,
Bütün şehitlerimizi, dua ederek ziyaret etmeliyiz.
 
         Hacı Raif Aydın. (Emekli Öğretmen).
( Meçhul Asker. başlıklı yazı HACI tarafından 27.01.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.