*-En çok kendimden korkarım; çünkü bana en büyük kötülüğü yapan hep “ben” olmuşumdur.

*- En iyi merhamet avcıları zayıf insanlar arasından çıkar.

*-İyilik, doğruluk, erdem gibi değerler önceleri insanlar tarafından uydurulmuşlar, sonradan ise bu değerler mutlu yaşamak için insanların vazgeçilmezleri olmuşlardır.

*-Yapılan bir eylemin gerisinde düşünce yoksa, o eylemin doğurduğu sonuç ne kadar büyük olursa olsun fazla bir önem taşımaz.

*-Bilmeyip de öğretmeye kalkanın bir katilden farkı yoktur. Çünkü öldürmek sadece bedeni yok etmek değildir.

*-Soru soramıyorsan benimle konuşma; çünkü sözlerin ateşli bir hastanın sayıklamalarından farksız geliyor bana.

*-Acı da zevk verir.Yeter ki ondan haz duymayı öğrenmesini bil.

*-Hainleri bağışlayarak onların düşmanlıklarını artırmış olursunuz.

*-Öfkelendin mi? Birkaç saniye düşün, sadece birkaç saniye lütfen! Onun bir “öfke” olduğunu aklına getir. Göreceksin ki artık eskisi kadar öfkeli değilsin.

*-Mezardakilere bir bak! Ellerinde tutmak istedikleri şeylerden hangisine sahipler, kaybetmekten korktuklarından hangisini kaybetmemişler?

*-Deniz dibinden inci çıkarmak isteyen, vurgun yemeyi göze almalıdır.

*-İftiraya uğrayan bir insanın yeri, cennet olmalıdır. Çünkü bu haksızlığı telafi edebilecek başka hiçbir şey yoktur.

*-İnsan söylediği midir, düşündüğü müdür, yoksa yaptığı mıdır? Ben çözemedim!

*-Eğer bir şeyi gerçekten istiyorsanız, çok istiyorsanız, ısrarla istiyorsanız, o şey mutlaka gerçekleşir. Lütfen istemeye devam ediniz…


( Oruç Baba’dan Aforizmalar-6 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 2.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.