ÖNEMLİ:Aşağıdaki sözler internet ortamından derlendiği için bazıları karşılarında yazan kişiye ait olmayabilir.O nedenle bu aforizmaları kullanacak kişilerin bu ihtimali gözönünde bulundurmaları ricasıyla...
**
Ali Kaykı : Mutlaka unutmamamız ve olması gereken, düşüncemizin kaynağının sevgi olmasıdır. Düşüncenin temelindeki sevgi bizi; doğruya, güzelliğe, dolayısı ile özgürlüğümüze götürür. 
Augustinus : sevgi ruhun güzelliğidir. 
Bernard Destipierra : Kadınları yalnız güzellikleriyle görenler onlara Güzellik Kaynağı derler;doğru düşünenler ise aylarca sıkıntıya,tehlikeye katlanarak neslin çoğalmasına hizmet ettiklerinden Hayat Kaynağı adını verirler;dünyaya getirdikleri çocukları sevgi ile büyütüp adam ettiklerinden Terbiye Kaynağı kendilerine ve onlara en önce Tanrıyı kulluğu tanıttıklarından Din Kaynağı her türlü sıkıntıya dayandıklarından Sabır Kaynağı dertlilerle hastalara yardıma koştuklarından Acıma ve Umut Kaynağı demişlerdir....... 
Bernard Shaw : Merhamet sevgiye yakınsa, minnet onun aksine yakındır. 
Bertrant Russel : Bir sisteme karşı beslenen büyük sevgi ve sistem yapıcılarının bu sevgiye eklenen kibri,felsefe talebelerinin sakınmaya mecbur oldukları tuzaklardır. 
Byron :Arkadaşlık, kanatsız sevgi’dir. 
Cenap Şehabettin : Yalnız seni sevenleri sevmek sevgi değil, değiş tokuştur 
Costance Foster: sevgi bizi zamanın yıkımından koruyan yıkılmaz bir kaledir 
Çehov : Bir kadın bir erkekle ancak şu silsile içinde dost olabilir: Önce ahbap, sonra sevgili, sonra dost. 
Dinah Mulock Craik: sevgiye karşılık sevgi isteyen, bu alışverişte acıdan başka bir şey elde edemez. 
Emile: Hiçbir süs ve makyaj bir kadını, analık sevgisi kadar güzelleştiremez. 
Emmet Fox: sevgi her zaman yaratıcı,korku ise daima yıkıcıdır 
Erich Fromm :Sevgi inançtan doğar. İnancı az olanın sevgisi de kıttır. 
Gandi: İsteğin olmadığı yerde sevgi bulunmaz. 
Goethe : Kıskançlığımızı ancak sevgi ile yenebiliriz. 
Hermann Hesse:Birine gönül kaptırmanın ne kolay, gerçekten sevmenin ise ne çetin ve güzel şey olduğunu herkes bilir ve yaşar bunu. Bütün gerçek değerler gibi sevgi 
de alınıp satılamaz. Alınıp satılabilen, zevk veren nesneler olabilir ama sevgi hayır. 
Hermann Hesse:Dünyayı ve hayatı sevmek, kahır ve çileler içinde yaşarken bile bu sevgiden el çekmemek, her güneş ışınına şükran duygusuyla kapıları açmak, acılarda bile gülümsemeyi tümüyle unutmamak; gerçek her edebi yapıtın temelinde yatan bu öğreti asla eskimez ve bugün her zamankinden daha gerekli, her zamankinden daha çok el üstünde tutulmaya değerdir. 
Hermann Hesse:Sarhoşluğu bilmeden mantık neye yarar, ayıklık neye yarar! Hemen arkasında ölüm dikilmese şehvet neye yarar, karşıt cinsiyettekilerin birbirlerine karşı ölümcül düşmanlığı olmasa sevgi neye yarar! 
Hermann Hesse:Yaşama anlamını kazandıran tek şey sevgidir. Bir başka deyişle ne kadar çok sevebilir ve kendimizi sevgi uğruna ne kadar çok gözden çıkarma gücünü gösterebilirsek, yaşamımız o kadar çok anlam kazanır. 
J.J.Rousseau : Sıradan bir kadın nazarında,her erkek daima erkektir;ama kalbinde sevgi olan bir kadın için,aşığından başka erkek yoktur. 
Jewel: Yaşamak için hayallere, gösterişe, baskıya yer yok, sadece özgürlüğe ve sevgiye ihtiyaç var. 
Juvenal: Para arttıkça, para sevgisi de artar. 
La Rochefoucauld :Aşıklar, sevgililerinin kusurlarını ancak tesiri altında bulundukları sihir çözüldüğünde fark eder. 
La Rochefoucauld :İkinci bir sevgi bulamazsak, birincisine uzun süre bağlı kalırız. 

Sadi: Sevdiği göğsünde olanla kapıya göz dikip bekleyen kimse arasında fark vardır. 
Laotzu :Gerçekten değerlendirdiğim üç hazinem var:Birincisi sevgi ve nezaket, ikincisi tasarruf, üçüncüsü ise alçakgönüllülüktür. 
Lawrence :Yaratma sevinci içinde, Ruhun ruha gövdenin gövdeye koşmasıdır sevgi. 
Mevlana : Kimde sevgi varsa, Allah'ın varlığı ondadır. 
Mevlana : sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol. 
Mikszath :Gece, sevgilinin endamını olduğundan daha güzel,düşmanını daha güçlü, derdini daha büyük, sevincini daha küçük gösterir. 
Montaigne : Doğanın gerçekten bir yasası varsa, daha doğrusu hayvanlarla bizim her yerde ve her zaman ortak bir içgüdümüz olabilirse (ki tartışma konusudur) ben kendi hesabıma diyebilirim ki, her canlının kendini koruma ve zararlardan kaçma çabasından sonra dölleyenin dölüne beslediği sevgi bu alanda ikinci yeri tutar.Ve 
doğa, kurduğu makinenin yedek parçalarını çoğaltıp sürdürmeye, hep daha ilerisini sağlamaya bakıp bizden öyle istediği için, sevginin geriye doğru, çocuklardan babalara karşı pek o kadar büyük olmamasına şaşmalı.Buna Aristoteles'in düşüncesini de eklersek,birisine iyilik eden onu, onun kendisini seveceğinden daha çok sever; borçlunun borçlu olduğu kimseyi daha az sevmesi gibi. Her işçi de işini daha çok sever. Kaldı ki biz var olmaya düşkünüz, var olmaksa devinmek, iş görmektir. Onun için herkes işinde var oluyor gibidir. 
Mortherlant : Kedi, sevgilisinde muhakkak tırnak izi bırakır. 
Sadi : sevgin yoksa, dost arama. 
Schiller : Gözyaşları biçmek istemeyen kimse sevgi ekmelidir. 
Schiller : sevgi birliğe, bencillik yalnızlığa götürür. 
Tolstoy : Güzel olan sevgili değil, sevgili olan güzeldir. 

**
A.Maurois : mutlu olduğunuz zaman, size bu mutluluğu veren faziletleri sonradan kaybetmeyiniz! 
Abdülhak Hamid Tahran : Muhabbet gönül humması demektir. 
Abdülhak Hamit Tarhan : gönül yapmak, ibadethane yapmaktan sevaptır. 
Agnes Repplier : mutluluğu kendimizde bulmak zor, başka bir yerde ise 
olanaksızdır. 
Alain : umut etmek, mutlu olmak demektir. 
Albert Camus : mutluluk, bizi zorlayan kadere karşı kazanılan zaferlerin en 
büyüğüdür. 
Aleksis Kivi : Arife, bayramdan daha mutlu gündür. 
Albert Camus: Çağdaş siyasi toplum, ”insanları umutsuzluğa düşürme makinesi” 
dir. 
Alfred de Vigny : Ne mutlu aktörlere: Sorumluluk yüklenmeden şeref kazanıyorlar. 
Aristippos : mutluluk haz aramaktan başka bir şey değildir. 
Bailey :Aşk, dünyanın en tatlı mutluluğu ile en derin acısından yaratılmıştır. 
Benjamin Disrareli : Kişi zengin olsun, yoksul olsun, hastalığı iyileştirende, 
mutsuzluğu mutlu kılan da zihindir. 
Benjamin Franklin : Hırs ile mutluluk, birbirlerini hiç görmezler. 
Bernard Shaw : Diş ağrısı çekenler, dişleri sağlam olanları;yoksulluk çekenler parası bol olanları mutlu sanırlar. 
Bernard Shaw : En mutlu rüyadan daha mutludur uyanmak 
Bernard Shaw : Parayı kazanmadan harcamaya nasıl hakkımız yoksa, mutluluğu da üretmeden tüketmeye hakkımız yoktur. 
Brown : mutluluk, sorunsuz bir yaşam değil, sorunlarla başa çıkabilme yeteneği 
Byron: mutluluğu tatmanın tek çaresi, onu paylaşmaktır. 
C.W.Curtis : mutluluk, sağlamlığı yaratır 
Chamfort : Kolay değildir mutluluk,kendimizde bulmak çok zor,başka yerde bulmak imkânsızdır. 
Charles Dickens : Ne kadar çok çalışırsan o kadar çok mutlu olursun. 
Cicero : Hastalar için hayat oldukça, umut da vardır. 
Cornielle: mutluluk, paylaşılmak için yaratılmıştır. 
Çin atasözü :Bir saatliğine mutlu olacaksanız, şekerleme yapın;Bir günlüğüne mutlu olacaksanız, balık avlamaya gidin ,Bir aylığına mutlu olacaksanız, evlenin ;Bir yıllığına mutlu olacaksanız, bir servete konun; Tüm yaşam boyunca mutlu olacaksanız, işinizi sevin... 
Demokritos :Adaletsizlik eden, adaletsizliğe uğrayandan daha mutsuzdur. 
Demokritos: Eğitim, mutlular için bir süs, mutsuzlar için bir sığınaktır. 
Disraeli: umutsuzluk, sersemlerin elde ettiği bir sonuçtur. 
Dr.Link : Şarkı söyleyen bir demirci, hırçın ve sinirli bir milyonerden daha mutludur. 
Emet Fox: Dikkatinizin nerede olmasını istiyorsanız orada toplayıncaya kadar, kendi kendinizin yöneticisi olmayı başarmış sayılmazsınız. Gelecek saatte neyi düşüneceğinizi belirlemeyi becerinceye dek asla mutlu olamazsınız. 
Emil Michel Cioran:Cennet'e en uzak nokta olan Paris, yine de ümitsizlik çekmenin hoş olduğu tek yer olarak kalır. 
Epictetos : Yaşamında olup biten şeylerin dilediğin şekilde olmasını isteme,nasıl oluyorsa öyle iste;böylece her zaman mutlu olursun. 
Epikür : Haz, mutlu bir yaşamın başı ve sonudur. 
Fenelon: Başkasının kölesi olmayan ve başkasını kendine köle etmek hırsına kapılmayan bir kimseye ne mutlu. 
Gazali :Gözler yaşarmadıkça, gönülde gökkuşağı oluşmaz. 
George Sand:Aşk, sürekli bir mutluluktur. 
George Eliot: Yerine getirilmiş bir vazifenin mutluluğu, diğer bir vazifeyi yapabilme 
gücünü meydana getirir. 
Goethe : En mutlu sözcük bile gülünç duruma düşer .Onu dinleyen kulak çarpıksa 
eğer. 
Goethe : En yüksek mutluluğa erenler bile, başka arzular peşinde deli gibi koşarlar 
Goethe: Akılsızlar, hırsızların en zararlılarıdırlar.Zamanımızı, neşemizi ve mutluluğumuzu çalarlar. 
Hacı Bektaş Veli :Her kişinin iki resülü vardır. Biri zahir, diğeri batın. Zahir dildir, Batın gönüldür. Dil Muhammed’e, gönül Cebrail’e benzer. 
Heinrich Heine:Yalana borçlu olduğumuz mutluluk, gerçek mutluluk değildir. 
Herakleitos : mutluluk, maddi sevinçlerden oluşsaydı, çayıra kavuşan öküzleri mutlu saymamız gerekirdi. 
Hermann Hesse :Birisi mutluluğuyla ya da erdemiyle övünüyor,böbürleniyorsa, onda bunun ikisi de yok demektir. 
J.J. Rousseau : Her şeyden önce iyi olalım, ondan sonra mutlu oluruz. 
Jack Ensign Addington : Düş kurmaktan korkmayın.Hayat düşlerden yaratılır;ancak düşlerinizin gerçekleşeceğine gönülden inanın ve onları gözünüzde çoktan gerçekleşmiş gibi canlandırın. 
Joseph Addison : Gerçek mutluluğun çekingen bir tabiatı vardır,debdebeyle, gürültüye düşmandır. 
Kafka : Düz bir yolda yürüyor olsaydın, tüm ilerleme isteğine rağmen hala gerisin geriye gitseydin, o zaman bu çaresiz bir durum olurdu; ama sen dik, senin de aşağıdan gördüğün gibi dik bir yamacı tırmandığına göre, adımlarının geriye doğru kayması, bulunduğun yerin durumundan ileri gelebilir, o zaman da umutsuzluğa kapılmana gerek yoktur. 
Kant : Hayatın çeşitli güçlüklerine karşı üç şey hediye edilmiştir; ümit, uyku ve gülmek. 
Karacaoğlan : Ağlayanlar bir gün güler,gamlanma gönül gamlanma. 
Konfüçyüs : İyi bir hükümet yanında olanları mutlu kılar, uzakta olanları, kendine 
çeker. 
La Rochefoucauld :Söz verirken umutlarımız vardır, yaparken ise korkularımız. 
Laedri : gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül ahbab ister kahve bahane. 
Lincoln: Ne kadar mutlu olmaya karar vermişseniz o kadar mutlu olursunuz. 
Lord Fischer:Az korkun, çok ümit edin; Az yiyin, çok çiğneyin; Az konuşun, çok şey ifade edin; Az kızın, çok sevin;İyi şeyler sizindir... 
M. Rasim mutlu: Zulüm, bir şeyi yerinde kullanmamaktır. 
M. Rasim mutlu:Gören ruhtur, göz değil. 
Macar Atasözü :Tutkunun bittiği yerde mutluluk başlar. 
Marcus Aurelius Antonius :Mutlu ya da mutsuz olmanız küçük bir şeye bağlıdır. Düşünce biçiminize. 
Margeret Oliphant :Bana bir mutluluk söyleyin ki, acı karşılığında elde edilmiş olmasın. 
Montesquieu : mutluluk varacağınız bir istasyon değil,bir yolculuk biçimidir. 
Muhammed Bozdağ : Acınızı sizinle gönülden paylaşmaya hazırız, ama olumsuzluğunuzu paylaşamayız. 

Muhammed Bozdağ : Hayatınıza anlam katacak bir hedef bulmak, yaşamak için heyecan ve istek bulmaktır. Hiçbir hedefsiz kimse, ormanları temizlemeyi kendine hedef edinen karınca kadar mutlu ve heyecanlı çalışamaz. 
Muhammed Bozdağ : Kanatlarınızı iyi bildiğiniz belli bir yönde çırpmıyorsanız, içine vücudunuzu terk ettiğiniz hayat rüzgarı sizi gerçekten mutlu olacağınız bir vadiye taşımayacaktır. 
Mustafa Güngör:Sen daima mutluluğu yakalamaya çalış, hüzün nasıl olsa gelip seni bulur. 
Nietzche : Gerçeğin dağlarına umutsuzlukla çıkılmaz. 
Nietzsche : Küçücük bağışlarla büyük mutluluklar kazanmak büyüklüğün bir 
ayrıcalığıdır. 
Nietzsche : Yüksek dağda buz içinde gönüllü yaşamaktır felsefe. 
Ovidius : Bir gönüle bin yol bulunur. 
Paul Geraldy : Bir şey arzu etmek, mutlu olmamak demektir. 
Rasim mutlu : Aynaya değil, aynadan görünene bak. 
Rasim mutlu : Dilenciye ekmek verme, ona ekmek yapmasını öğret. 
Rasim mutlu: dünyayı cennet yapamayız ama cehenneme çevirebiliriz. 
Richard Wilkins : Acı, mutluluğa göre daha çok şarkı bestelemiştir. 
Robert L. Stevenson : Sakin kafalar şaşırtılamaz veya korkutulamaz,kendi özel 
adımlarıyla mutlu veya mutsuz yollarına devam ederler;gök gürlerken çalışmayı 
sürdüren bir saat gibi. 
Samuel Johnson : Şüphe, mutluluğun olduğu kadar erdemin de düşmanıdır. 
Senaca : mutluluk başarıya, başarı ise zamanı değerlendirmeye bağlıdır. 
Shelley: Zayıf ve güçsüz insanların krallarla müşterek bir noktası vardır, onlar hiçbir 
zaman mutlu değildirler. 
Sokrat : Gençler! Muhakkak evlenin. Eşiniz iyi çıkarsa mutlu, kötü çıkarsa benim gibi filozof olursunuz. 
Sophokles : Bugünümüz mutlulukla geçmedikçe yarın diye bir şey yoktur 
Sophokles : Son gününü görmeden, hiç kimse mutluluğa ermiş demeyin. 
Steve Chandler : mutluluk bir tercihtir. 
Süleyman Güner : Dört tarafı umutla çevrilmiş yürek parçasına "Ada" denir 
Tolstoy : Bütün mutlu aileler birbirlerine benzerler, her mutsuz ailenin ise kendine özgü bir mutsuzluğu vardır. 
Tolstoy : Bütün mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan ileri gelir 
Tomris Uyar : Uyumsuz, çileli bir ömrü göze almıştır, ama ender mutluluk anlarını da doruğa kadar yaşamakta üstüne yoktur. 
William James: mutlu olduğumuz için şarkı söylemeyiz,şarkı söylediğimiz için mutlu oluruz 
( Sevgi - Gönül - Umut Ve Mutluluk Üzerine Güzel Sözler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 21.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.