ÖNEMLİ:Aşağıdaki sözler internet ortamından derlendiği için bazıları karşılarında yazan kişiye ait olmayabilir.O nedenle bu aforizmaları kullanacak kişilerin bu ihtimali gözönünde bulundurmaları ricasıyla...
**

Alain : düşmanımı bağışlarsam düşman diye bir şey kalmaz. 
Alparslan : savaşı, sonunda zafer olduğu için seviyorum. 
Anonim : Bir yiğidi bir it öldürür. 
Arthur Koestler : Yalnızca gelecek on yılı değil,on bin yılı mikroplarla ve bombalarla birlikte yaşamamız gerekecek. 
Atatürk : Fikirler cebir ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez. 
Atatürk : harp zorunlu ve kaçınılmaz olmalıdır. Milletin hayatı tehlikeyle karşı karşıya kalmadıkça harp bir cinayettir. 
Atatürk : zafer "Zafer benimdir" diyebilenlerindir. 
Baraccico : kan dökenin kanı temiz kalmaz. 
Benjamin Franklin : barış bile, büyük ücretlerle satın alınır. 
Benjamin Franklin : savaşın iyisi , barısın kötüsü yoktur. 
Buckel : yurdu savunmanın en ucuz yolu eğitimdir. 
Burke: savaş, bulduğu ülkeyi bir daha bırakmaz. 
Can Dündar : Önemli değil kaç kez yenildiğin, önemli olan kaç yenilgiden sonra yeniden doğrulabildiğin. 
Cemil Meriç : Münakaşada zafer mağlup olanındır, yenilmek zenginleşmektir. 
Cenap Şehabettin : Güç olan kahramanca ölmek değil, kahramanca yaşamaktır. 
Chateabriand : Hiçbir şey silahla kazanılan zafer kadar geçici değildir. 
Cicero : savaşta yasalar susar. 
Claudius : zafer zafer değildir; yenilen düşman yenilgiyi kabul etmedikçe. 
D.Deluzy: düşmanı affetmek,dostu affetmekten daha kolaydır. 
Dale Carnegie: düşmanlarından yapmak isteyecekleri bir lütuf iste ki gururları tatmin olsun. 
Dryden: savaşta bütün gecikmeler tehlikelidir. 
Edward Estlin Cummings : Gece gündüz sizi başkalarına benzemeye zorlayan bir dünyada kendiniz olarak kalabilmeyi başarmak, hayatın en zorlu savaşını vermek demektir. 
Emerson : Bir tek düşmanı olan, her yerde onunla karşılaşır. 
Emil Michel Cioran:Her put düşmanı gibi ben de ilahlarımı, döküntülerine kurban etmek için kırdım. 
Emil Michel Cioran:İntihara meyilli olmak, yasalara saygılı pısırık katillere mahsustur; öldürmekten korktuklarından, kendilerini yok etmeyi düşlerler, cezalandırılmayacaklarından emin olarak... 
Erdal Bilallar: kahramanlar yapılması gerekenleri ne pahasına olursa olsun yapanlardır. 
Gerhart Hauptmann:Ruhu öldürmek, cismi öldürmekten daha büyük bir cinayettir. 
Grillpazer :Zaferin büyüklüğü, mücadelenin zorluğu ile ölçülür. 
Hegel : mücadele,büyüyüp gelişmenin yasasıdır. 
Hobbes : Devlet,insanın ana eğilimi bakımından bir tehlike olan “herkesin herkese karşı savaşması” durumuna bir son vermek için kurulmuştur. 
Julius Ceasar :Zaferlerin babaları çoktur, mağlubiyetlerin ise hemen hiç yoktur. 
Kafka : Gerçek düşmandan sonsuz bir cesaret akar içinize 
Kemal Sayar:Bir kelebeğin kanat çırpışının fırtınalar çıkardığı bir dünyada, tarihi kahramanların yaptığını sanmak ne büyük bir aptallık! 
Kipling: Hayat, zafer ve felaketle tanışmak ve bu iki sahtekara da eşit davranmaktır. 
Konfüçyüs : Daima kendi yararını gözönünde tutmaya çalışan kimse pek çabuk düşman kazanır. 
Kurt Vonnegut :Birini öldürmeden önce, geniş ve güçlü bir çevresi olup olmadığını öğrenin. 
La Fontaine: Hiçbir zafere çiçekli yollardan gidilmez. 
Lao-tzu :Başkalarına karşı zafer kazanan kuvvetlidir,kendi nefsine karşı zafer kazanan ise kudretlidir. 
Lessing : düşmana bir adım daha yaklaşmak kılıcın kısalığını ortadan kaldırır. 
Lord Halifax :Özgürlük için mücadele eden halk, çoğunlukla karşısında yeni efendiler bulur. 
Montaigne : silahların gürültüsü, yasaların sesini boğar. 
Napolyon : düşmanınız hata yaptığında sakın onu durdurmayın. 
Napolyon : En korkulacak an zafer anıdır. 
Napolyon: zafer , iradededir. 
Nietzsche : Nizami : yeryüzünde iki kuvvet var: kılıç ve zeka. Çok zaman kılıç, zeka ile mağlup edilmiştir. 
Pablo Neruda : Biz şairler nefretten nefret ederiz ve savaşa karşı savaşırız. 
Paul Valery : Gerçek düşmanlarımız, sessizdir. 
Pythagoras : Yeminini tut,yeryüzünde büyüklerine ve kahramanlarına saygı göster,ayinlerini ihmal etme. 
Sadi : düşmanın tatlı sözlerine aldanma, balın içinde zehir de bulunabilir. 
Sadi : Fareyi tutarken kedi aslandır, kaplanla savaşınca fareye döner. 
Sadi : Öfkenin ateşi önce sahibini yakar, sonra kıvılcımı düşmana ya varır ya varmaz. 
Şehabeddin Ahmed İbşihi : Kuvvetini iradesinden alana düşman yanaşamaz. 
Temel demirer : Sert olup kırılmayı tercih ederim, düşman karşısında eğilmektense. 
Türk Atasözü : düşmanın eline kılıç verilmez 
Türk Atasözü : düşmanın karınca gibi ise sen onu fil gibi san. 
Vauvenargue : kahraman için asıl şeref yabancıları aç koyup sefalete düşürmek değil, devleti uğrunda açlığa da sefalete de katlanmaktır. Çevresine ölüm yaymaz, meydan okur. 
Victor Hugo : Kurdu kurtaran koyunları öldürür. 
( Savaş Üzerine Özlü Sözler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 22.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.