ÖNEMLİ NOT:Buradaki sözlerin gerçek yazarları karşılarındaki isim olmayabilir.Çünkü bu derleme internet üzerinden yapılmıştır.Aforizmaları kullanırken bu ihtimalin gözönünde bulundurulması ricasıyla.... 
**

Alfred de Vigny : akıl, vücudun efendisidir. 
Aristo : akıl, gerçekte sayfalarında hiçbir şeyin yazılı olmadığı bir kitaba benzer. 
Bacon : Bir kimsenin budalalığı başka birinin işine yarar. 
Bernard Shaw : Ben şaka yaparken , gerçekleri söylerim.Çünkü gerçekler dünyanın en gülünen şakalarıdır. 
Boileau : sersemler bile ara sıra iyi öğütler verir. 
Bossuet : Gençlere hayalleri gerçek görünür. Önemli olan, onlara gerçeğin ne olduğunu anlatmaktır. 
C. Chaplin:Dünya herkese yetecek büyüklükte. Onun için, başkasının yerini kapmaktansa, çalışarak gerçek yerinizi bulun. 
Cenap Şehabettin : ahmak, ışıkla alevi karıştırır ve kendisini her yakanı güneş sanır. 
Cervantes : namuslu adam erken evlenir, akıllı adam hiç evlenmez. 
Cervantes : namuslu davranmak en iyi siyasettir. 
Charles Vildrac : budala ile başa çıkmak, katille, hırsızla başa çıkmaktan daha zordur. 
Colley Cibber:Yoksulluk, namuslu ahmakların mükafatıdır. 
Demokritos : Duyular akla şöyle diyorlar:”Zavallı akıl,kanıtlarını bizden alarak bizleri yere vurmak mı istiyorsun?Yere vurma,senin için yere yıkılma olacak.” 
Derrida : gerçeklik yanılsama olduğu unutulan yanılsamadır 
Descartes : Okumak geçen yüzyılların en namuslu adamlarıyla yapılan bir sohbettir. 
Emerson : Rüyaları gerçekleştirmenin en kısa yolu uyanmaktır. 
Emilie Serge:Akıl hazır değilse, göz göremez 
Fichte : Bütün gerçeklik,”ben”in bir sınırlamasıyla oluşur. 
Gassion :Akıllı ve cesur bir işadamının her sabah masasının başına otururken çekeceği besmele şudur; “bakalım bugün karşımıza ne gibi zorluklar çıkacak!” 
Hebbel :Yaş artmakla budalalık eksilmez. 
Hegel : Akla uygun olan gerçektir, gerçek olan akla uygundur. 
Huxley: Siz görmezden gelseniz de gerçekler varolmayı sürdürürler. 
İ. Habip Sevük: gerçekler bize değil, biz onlara uymalıyız. 
J. M. Powe:Rüyaları gerçekleştirmenin en kestirme yolu, uyanmaktır. 
Jennifer Unlimited: gerçeklere kapıyı kapattığımda, bir de bakarım pencereden girmişler. 
Jonathan Swift : dünyaya gerçek bir dahi geldiğinde onu şu işaretten tanıyabilirsiniz. Tüm ahmaklar ona karşı birleşmişlerdir. 
Kant : gerçek,insan zihni tarafından yapılan bir binadır. 
La Fontaine : namuslu birisini aldatmak kadar kolay bir şey yoktur. 
La Fontaine: ahmaklarla olmaktansa, yalnız kalmak daha iyidir. 
La Rochefoucauld :Akıl, daima gönlün oyuncağıdır. 
Ludwig Wittgenstein:Bir apriori gerçek imge yoktur. 
Machiavelli : namussuz kişilerin ortasında tam anlamıyla namuslu olmak isteyen bir 
adam, er geç mahvolmaktan kurtulamaz. 
Mahmut Yesari: Acemi avcıların oltasına takılacak ahmak balıklar çoktur. 
Mignon McLaughlin :Akıl hiçbir zaman duyguları yönetmez, sadece onun suç ortağı olur 
Montesquieu : Bir ülkede dalkavukluğun sağladığı çıkar, dürüstlüğün sağladığı çıkardan daha verimli olursa o ülke batar. 
Napolyon : İmkansızlık, yalnız sersemlerin sözlüklerinde bulunan bir kelimedir. 
Norveç Atasözü :Yalan, dört nala gider; gerçek, adım adım yürür fakat, gene de vaktinde yetişir. 
Pascal : gerçek, onu öğrenen için onu söyleyenden daha faydalıdır. 
Platon : insanlar akılsızlıkları yüzünden 'alınlarında yazılı olandan' daha çok acı çekerler. 
Platon : İnsanlar gerçeğe değil, gerçek gibi görünen şeye inanırlar. 
R.E. Byrd : İnsan ancak kendisinin yerini, en aşağı kendisi kadar doldurabilecek bir başkasının bulunduğunu kabul ettikten sonra akıllanmaya başlar. 
Schiller : Kendi öz çıkarına çalışmak, umumun çıkarından çalmak olur. 
Senaca : gerçek, gecikmeyi sevmez. 
Shakespeare : gerçekte ne yaptığınız,yapacağınızı söylemenizden daha önemlidir. 
Sokrat : Bir seyi gerçekten bilmek, onu anlatmakla olur. 
Sokrat : İyi bir hakimde nitelik vardır;Nezaketle dinlemek,Akıllıca konuşmak, 
Dikkatlice düşünmek,Tarafsızca karar vermek. 
Sophokles : namussuzca bir düzenle edinilen mal elde kalmaz. 
Stendhal : gerçek ağır başlıdır. 
Strindberg: Eğer at kendi gücünü bilse, boyunduruk altına girecek kadar akılsızlık etmez. 
Sydney J. Harris : İdealist kısa dönemi düşünmez. çıkarcı uzun dönemi önemsemez. gerçekçi ise kısa dönemde yapılan ve yapılmayanların uzun dönemi belirlediğine inanır 
Voltaire : Bir çok gerçekler vardır,herkese söylenemeyeceği gibi her zaman da ağza alınmazlar 
( Akıl - Namus - Çıkar Ve Gerçek Üzerine Güzel Sözler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 3/23/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.