Mahallemizin demirbaşıydı ebe anne.Bize bitişik tek katlı vakıf evinde yanlız otururdu. O sıralar dokuz on yaşlarındaydım.Okula giderken onünden geçerken birbirimize gülümserdik.
Camın önünde  hep tespih çeker; çok... çok güzel gözleri vardı.
Tatil günleri karşısındaki arsada kızlarla seksek oynardık.  Usulca bizi seyrederken mutlulukla güler ;o zaman   gözleri hiç gözükmezdi.
Komşular arasında saygın bir kişiliğe sahipti.Dargınları barıştırır, askere giden gençleri uğurlardı.Mahallenin haytaları  onun önünden geçmez; arka sokaklardan dolaşırlardı.
Aramızda sanki öyle bir bağ vardı ki...Okul dönüşlerimde  kapıya çıkar bana  hep şeker verirdi.
Kimse nereden gelip ,neden yanlız olduğunu  hiç konuşmazdı.
Bazıları ebe anne, bazılarıda kalfa derdi.Çok sonra öğrendim ki adı İkbal di
Bir bayram günü kızlarla sözleşerek elini öpmeye karar verdik. Kapıyı çalar çalmaz açıldı.Ben heyecandan kekeleyerek...
"Ebe anne şeyyy... bayramın mübarek olsun" diyebildim.
Başında namaz başörtüsü  ne güzel   giyinmişti.
"Buyur yavrum" dedi sevecen sesiyle.
Arkama baktığımda hiç  kimse yok, kızlar kaçmıştı. Terledim, kızardım çaresiz  içeri girdim.Sokağa camı olan odaya aldı  ;bahçe tarafında iki penceresi daha vardı ve güneş içinde idi.Ben de hep düşünürdüm yazık loş yerde oturuyor diye
O günden sonra  sıkı dost olduk; arasıra gider hatırını sorardım.Bazen gözlerini cama diker, eski bir İstanbul Türküsü söylerdi:
 Pencereden kuş uçtu
Yandı yürek tutuştu
O zaman gözleri eflatun oluverirdi.Arasıra ise kapıya postacı gelir, bir zarf uzatrdı.
Seneler böyle geçti...Okul yılları derken ...birgün hastalandı komşular toplandı.
 Doktor "Hastaneye yatması lazım" dedi.
Beni aramış, haber verirdiklerinde koşarak  gittim.Bana çok şık yaldızlı şekerlik verdi
"Benim sana hediyem olsun" dedi.Ne yazık ki kıymetini bilemedim...!
Bir sonbahar günü kaybettik onu .Hala anar dua okurum; hele gözlerini... hiç unutamam. Sonradan duyduğuma göre biricik kızı sevdiğine kaçmış; bazılarına göre kaçırılmış o da bu acıyla fazla yaşayamamış.


04 05 2008 pazar

NEVİN KIZILYAR
( Ebe Anne başlıklı yazı Nevin KIZILYAR tarafından 25.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.