Hayattaki ilk kaybım ; babamın cebindeki son parasıyla bana aldığı o yamalı top idi .
Babam ise tek dayanağım .
Küçükken pazardan geçmemi istemezdi babam 
Arkadaşlarım ise o gün ellerinde çileklerle , muzlarla gezerlerdi .
Ben ise o kırık dökük penceremizden seyrederdim onları .
Ben anlamazdım baba , anlayamazdım neden o pazarcı teyzeye bağırdığını, o şekerciye neden  kızdığını . 
Ama şimdi anlıyorum .
Cebinde ki o 50 kuruşla pazardan geçmek ne demek ben anlıyorum . 
Yamalı pantolonumla bana aldığın o topumu hala saklıyorum canım babam .
Bugün o pazardan geçtim .
Ne var ne yok koydum torbama . 
Senin adına kendime aldım hepsini , sonra sen hala yaşıyor muşsun gibi oturup çilekleri yedim hayalinle ...
Sonra pamuk şekerci ile karşılaştım . 
Her pazar evimizin önünden geçerdi , sen ise hep kovalardın onu .
İstediğim sadece en pembesinden idi şekerin .
O gün ağladığım için affet beni baba , ben anlayamadım ki , bak şimdi ellerimde bütün pamuk şekerler ama o günkü kadar pembe değil hiçbiri ... 
Hani o köşedeki pazarcı teyzeyi hatırladın mı baba ? 
O teyze hala aynı yerinde ama artık yaşlanmış , hayatın zorlukları gözünün çevresindeki kırışıklıklara gizlenmiş .
Çilekleri de artık eskisi gibi güzel görünmüyor .
Şimdi otuz yaşında bir adam oldum ve senin bana öğrettiğin gibi hayata tutunmaya çalışıyorum . 
Bana demiştin ki ; 

 " hayat zor küçüğüm , hayat ; senin pantolonundaki yamalar kadar zor . Bazen baba olmakta zor , çocuk olmakta ve bunca kapitalist insanların içinde hayata tutunmakta zor . "

Şimdi çok iyi anlıyorum babacım . 
Hayat yedi yaşında oyun oynarken de , otuz yaşında hayata tutunurken de , yetmiş yaşında hayata veda ederken de aynı ve zormuş . 



NOT : bu şiirimde ki baba yaşamasa da benim babam hala hayatta ve ONU ÇOK SEVİYORUM ...
( Hayat Zormuş Babam başlıklı yazı nmt tarafından 3.07.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.