şiire şerh

      Bu şiir kendi tabirimle dönerli şiirdir. İşbu şiirden mütevellit izahat yapmak yerinde olacaktır. Kırıklı yapıyla vücut bulan şiir, bentlerle oluşuyor. Bendin başındaki ve sonundaki satırlar bir defa, içteki satırlar ise birbiriyle anlam bütünlüğü teşkil edecek şekilde iki defa okunuyor. Hakeza şiirde ayrı bir ahenk, ayrı bir mana, ayrı bir duygu ve dahi tekrirlerden dolayı müzikalite sağlanmış oluyor. Kırıklı yapıda olmaya da bilir; ama kırıklı yapı görselliği sağlıyor diye düşünüyorum. Kolaylık olması adına iki defa okunacak satırın hemen karşısına parantez içinde iki yazmayı uygun gördüm. Döne döne şiiri okumak bu olsa gerek.



d ü n
_____m e v t a (2)

________________b u g ü n (2)

________________________c a n çekişmekte . . .





g e ç i y o r

________ö m ü r (2)

______________g e ç i y o r (2)

______________________z / a m a n (2)

_____________________________t u t u l m u y o r (2)

_________________________________________l a h z a l a r (2)

___________________________________________________t u t u l m u y o r . . .






kimi zaman

________k e ş k e l e r l e (2)

_____________________çoğu zaman (2)

_______________________________u m u t l a r l a . . .






d e m b e d e m

__________ h a s r e t l e r l e (2)

_______________________s e v i l e r l e (2)

_______________________________ b u n / l a r l a (2)

_________________________________________ g e ç i y o r (2)

__________________________________________________b / ö y l e c e . . .







bir y/andan

________y /a ş ı y o r (sun) (2)

_________________bir y/andan (2)

_______________________ö l ü y o r (sun)







yalan olmaya

__________y a k l a ş ı y o r (2)

_____________________y/aklaşıyorsun







e v e t ,

____z a m a n (2)

__________g e ç i y o r . . .






v e

___s e n (2)

______z a m a n ı (2)

____________t u t a m ı y o r s u n (2)

_____________________t u t u l m u y o r (2)

_______________________________z a m a n (2)

_____________________________________t u t u l m u y o r !..








_____________________________________________________________“e d i b /a h m e t”




( “ Ölü Zaman ” başlıklı yazı edib/ahmet tarafından 13.07.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.