AŞK!

Selâmlar! Birazda ben açmak istedim (AŞK’I) şöyle ki; kelime olarak açıklayacağım ve kelimeyi hem düz
ve hem de tersten yazacağım ve buyurun bir katkım olsun!

AŞK=KŞA

                         
Şimdi AŞK’I herkes bir şekilde yorumluyor ve inanın çok güzel oluyor ve çok tatlı! Bir de ben düşündüm
ve dedim ki; bu AŞK kelimesinin tersinden yorumunu yapsak nasıl olur. İşte şu şekil oluyor ve ancak bu kadarını ben yapabildim size sunuyorum:
 
 AŞK=KŞA - yani K harfinin (KE) okunuşunu buldum ve anlamı da şöyle çıktı:

(KE = Gibi mânasındadır. (Arapça teşbih edâtı) Kelimenin başına getirilir.
Meselâ: (Kezâlike: Bunun gibi) * Harfin ve kelimenin sonuna gelirse sen zamiri yerindedir.

Meselâ (Kitâbü-ke: Senin kitabın)

KE = f. Farsçada küçültme edatıdır. Kelimelerin sonlarına gelir.

(Meselâ: "Merdüm: Adam; merdümek: Adamcağız" gibi.)
 
                          
* * * *
 

Birde; ŞA'yı (AŞK tan aldığım tersine okunuşundaki, ŞA hecesi olarak bir kelime buldum ve oda şu çıktı:
ŞA - ŞA'= Yıldıramak, parıldamak. * Uzun ve yeynicek olmak.

ŞA - ŞAA= Parlama. Zahirî parlak görünüş. * *(Bir şeyi birbirine katıp karıştırmak.)**

* * * *
 
Benim en çok dikkatimi çeken de, şu cümlesi oldu: **(Bir şeyi birbirine katıp karıştırmak.)** demek oluyor

 ki; (KE) den de alıp (ŞA) ile anlamlarından bir cümle kurar isek şunu ben ancak yapabildim en hoş olanı:

 **''Birbirine katıp karıştıracağız''** buda demek oluyor ki, **(İki Gönül’ü Birbirine Katıp Karıştıracağız)
 
** ve onlarda ÂŞIK olacak ve AŞK'I yaşayacaklar!
 

* * * *


Selâm ve saygı dolu sevgilerimle, kabul buyurun. Ancak bunu yapabildim ve daha iyisini beklerim, tüm
gönülden dileklerimle! Eğer bir nebze olsun beğenildi isem ne mutlu bana, sizlerde kalın sağlıcakla!
 
*   *   *   *
 
Manevi Anlamı:
 
Aşkın sadece sahibi olan Allah'a âşık olmak, yani Allah'ı her şeye rağmen sevmek ve ona bağlı olup inanmak. Âşık olan, aşkına karşı hiç ama hiç bir yanlış ve kabahat yapmaz, yapamaz ve yapmamalıdır. Öfff..! offf..! V.b… şeyler dahi şeyler söyleyemez. Söylediği veya hissettiği an aşk bozulur ve zaten de yoktur.
 
Dünyada "AŞK" aynı "Yaratmak" yani, fizik kanununa göre; "Hiç bir şey yoktan var edilemez ve vardan yok edilemez" olduğu halde bizler başarılı ve değerli olan yaptığımız çok şeye "Yaratmak"  adını veriyoruz hemen. İşte "AŞK" kelimesini de, sevdiğimiz veya çok hoşlanıp elde etmek istediğimiz ve beğendiğimiz zaman, hemen âşık olduk diyoruz. Hâlbuki âşık olan âşığın sonu gelmiştir dünyevi olarak, yani yaşamı biter. Çünkü hiç bir insanoğlu, hiç bir insanoğluna bir hata veya yanlış yapmadım diyemez ve yapmamış olamaz. Ama âşık ise aşkına bir hata dahi yapmamış olması lazımdır. Çünkü aşk hata kabul etmez!
 
Şu dünyadaki milyarlarca insanoğlu içerisinde bu hatasız ve yanlışsız kuralları gerçekleştirip, âşık olan kaç kişi vardır!
 
Aşk; dünyada sevgi ile yapılan bir ön çalışmadır. Bu zor ve derin anlamlı ve sahibinin Allah olduğu, üstün ama en üstün hiç bir hata kabul etmeyen sedvginin sınavını kaç kişi geçebilir!
 
Yazarı:
 
Alem-i Sır
 

..dan, sizlere sunulur!

( Edebi Teknik Ve Manevi Anlamı! başlıklı yazı Alem-i Sır tarafından 22.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.