Kainat sonsuz bir boşluk mu ? Büyük patlamadan hemen öncesini bir hayal edin... Orada ne vardı dersiniz ? Sanırım hiç bir şey...Yani hiçlik ve yokluk.Yoksa kainat hiç bir şeyin içindeki varlıklar mı demek? Yokluğun içinde ki varlıklar...Yoktan var edildiğimizin kanıtı bu olsa gerek..

Bazıları için uzayın sınırlarını düşlemek, varlığı anlamaya çalışmak aslında tehlikeli bir süreç... Bu tarz düşünceler üzerinde kafa yormak, insanda dünya hayatının anlamsız ve boş olduğu fikrini doğurur deniliyor... Çünkü dünya kainatta öylesine küçük ve değersiz gibi duruyor ki... Bu düşünce insana kendisini çaresiz hissettirebilir...


Fakat öte yandan mikro aleme yani atom ve atom altı aleme göre ise insan devasa boyutta bir canlı... Sanırım kainat sonsuz büyüklükten, sonsuz küçüklüğe veya sonsuz küçüklükten , sonsuz büyüklüğe doğru çalışan hayallerin ötesinde bir mekanizma...
 
Bilim adamları kainattaki toplam atom miktarının 10 üzeri ve 10 üzeri 123 gibi, hesaplanamaz bir rakamdan bile fazla olduğunu söylüyorlar..Bu teoriye göre var olan her şeyi oluşturan atomlar büyük patlama da oluştu...Yani bizleri de oluşturan karbon atomları dahil her şey ilk anda oluştu... Bu atomlar başta yıldızların içerilerineydi ve yıldızların geçirdiği evrelerden süzülerek dünyaya kadar ulaştı... Dünyadaki yaşamın temel taşları yıldızlarda hazırlandı... Dünyada da uygun ortamlarda çeşitli kombinasyonlarla hayata dönüştü 

Tüm bunları düşlemek ve kainatın sırlarını çözmeye çalışmak, varsayalım ki bu mekanizmayı anlamak insan bilincinde nasıl bir değişiklik yapar acaba ? İnsanın tüm algılarını değiştirir mi ? Hayatla ilgili gerçekliklerden koparır mı ?

Hayır !

Sadece ; Kötülüğün, çıkarcılığın, bencilliğin nasılda kainata ait olmayan düzene aykırı ve anlamsız davranış biçimleri olduğunu ortaya çıkarır ...

Belki bu düşünce aşamasına ulaşmak iyiliğin önemini vurgular ve en önemlisi; Aşk ' ı hissetmenin, aşkla bağlanmanın , aslında kainatın tüm gizemlerini çözmenin bir anahtarı olduğunu bizlere fısıldar..

Selamlarımla...


ZEKİ AKYÜZ
( Kainat Ve Aşk başlıklı yazı Eleskowich tarafından 20.10.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.