İnsan oğlu doğar,gelişir büyür.Sonunda da bu fani hayattan baki hayata gözlerini yumar.Genelde toplumumuzda şöyle bir algı vardır:Zaman ne çabuk geçti,Yıllar çok çabuk geçti.Geriye geçen zamana durup şöyle bir baktığında zamanın adeta şelalenin denize ulaşmak için gösterdiği çaba misali hızlı geçmiş deyip hayıflanır.Lakin önünde çok zamanı var zanneder.
   
                                   Tam bu nokta da durup her geçen saniyeler onu ecele biraz daha yaklaştırmak ta olduğunu, geçen her salise onu biraz daha ihtiyarlattığını düşünse gidiş istikametinin doğruya mı yoksa yanlışa mı gittiğinin farkına varır.Yaşadığı anı islama göre şekillendiremeyenler,hep kaybederler.Kazanır gibi gözükürler.Lakin köpük misali biraz ilerleyince gözlerinin feri söner .Dizlerinin bağı düşer. 
                                    Geçen saniyelerini Kur'an ve Sünnet ışığında şekillendirirse köpüğün sönmesiyle kalan sağlam akan su misali güldür güldür akar,Önüne çıkan engeller onu yolundan yanlış istikamete döndüremez.
                                      Değerli dostlar.
                                      Büyüyüp gelişen insanoğlu kendini hayatın türlü çileleri ,zorlukları ile karşı karşıya bulur.İlk mürebbiyeleri olan anne ve babalarından sağlam eğitim alan genç etrafına ışık saçar Başarı merdivenlerini bir bir çıkar Zirvedeki yerini alır.Zirveye çıkınca da insanlara tepeden bakmaz
                                      Çalışmak başarının ilk şartı olduğunu bilir.At gözlükleri ile çevresine bakmaz.Kararları adalet çerçevesinde verir.Doğruyu söylerse idam edileceğini bilse bile hiç tereddüt göstermeden doğruları haykırır.
                                      Bizim toplum olarak böyle gençlerin çoğalmasına çok ihtiyacımız var.
                                      Üzülerek ifade ediyorum ki bilgi çağı dediğimiz bu çağda,teknolojinin baş döndürücü bir hızla geliştiği günümüzde bazı gençlerimiz kendilerini zararlı içerikli yayınlardan kurtaramamaktadır.Bu gidişe dur demeliyiz. Başta anne ve babalar olarak evlatlarımıza sahip çıkmalıyız.Onların ahlaki erozyona uğramamaları için bir arkadaş sıcaklığın da yaklaşıp dertlerini sorunlarını paylaşmalarını sağlamalıyız.Onların en güzel eğitimi almaları için elimizden gelen gayreti göstermeliyiz.
                                       Daha ilkokul çağlarında dedelerinin dünyaya meydan okuyup bağımsızlık mücadelesinin verildiği Çanakkale yi muhakkak gezdirmeliyiz.Fatih Sultan Mehmet gibi,Yavuz Sultan Selim gibi otuzaltı  osmanlı padişahlarının eğitim hayatını ,başarılarını öğretmeliyiz.Mustafa Kemali ve silah arkadaşlarının kahraman mücadelesini evlatlarımıza öğretmeliyiz.
                                      Ancak bu sayede dünyanın gözbebeği, ilim merkezi,bilim merkezi oluruz.Gençlerimizle gurur duyarız
.

                                      .

( Gençler başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 10.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.