Gezip görerek bilmek hep merakım olmuştur

Tüm ülkeler insanlar düşlerime dolmuştur

Coğrafya Tarih ile Vatandaşlık dersleri

İlk Sosyal Bilgiler’de manasını bulmuştur

 

Çok severdim hocamı yutardım sayfaları

Rüyama girerlerdi okyanus tayfaları

Ah bir büyüsem derdim anlamazdım tersleri

Kitap ak hayat kara, yaşardım hayfaları

 

Büyük konuştum zahar bark yolu benden kaçtı

Nafile ne yapem ki cehaletim çok açtı

Otellerle akraba seyyahlarla yarendim

Lakin farklı kültürler ekmek akçeme taçtı

 

Ne has vatandaşlığa ne coğrafyama erdim

Belledikçe şevk yitti birken bin oldu derdim

Beyaz öğretmenimi anıp şükür eylerim

Ya yetmezse bunca un, eleği yere serdim

 

Vefalı öğretmenim gününüz kutlu olsun

Hayattaysan şükranlar yoksan rahmetler olsun

 

 

MCU

 

mef'ûlü / mefâ'îlün / mef'ûlü / mefâ'îlün

 

Öğretmenlerime şükranımın değersiz mukabelesi bağlamında, çoluk çoğumun boğazımdan geçen her lokmanın hak sahiplerinin vefa alacaklarını bir zerre ifa edebilme niyetiyle başladığım serimi maalesef zamanı içerisinde tamamlayamadım. Benim her günüm  ÖĞRETMENLERİME feda olsun, isteyen eyyam desin isteyen takiyye buyursun, hem vallahi hem billahi her günüm kendilerine gün olsun, helali hoş olsun, hepsinden Rabbim razı olsun.

 

Serinin her şiirinin altına eklediğim yazıma dokunmadım, aşağıya yine aynen yazıyorum.

 

Ne zamandır içerimde bir uktedir yediğim her lokmada alnımın her terinde öğretmenlerime şükranlarımı kendim ve ailem adına sunamamış olmak ; işte bu nedenledir ki sitemize hayranım ve misyonuna ciddi saygı duyuyorum sevaplarıyla da günahlarıyla da, bana bu olanağı sağlamış olması bağlamında. Genelde tüm öğretmenlerimizin, özelde ise Sosyal Bilgiler öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Gününü şimdiden kutlarım, hafta boyunca her öğretmenime birer ikişer yazabildiğimce gönlen de olsa ulaşmaya çalışacak ve seriyi 24 Kasım tarihinde İlkokul Öğretmenim ile nihayetlendireceğim. Onların gıyabında sitemizdeki tüm öğretmenlerimizin de bu güzel günleri kutlu olsun efendim.

 

Saygılarımla,

 

Mehmet Çağatay Ünlütürk

( Şükrümün İlk Sıralarında Öğretmenim Var / Sosyal Bilgiler başlıklı yazı MCU :) tarafından 11/28/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.