ELEŞTİRİLİR...  ELEŞTİRİM

     Saygıdeğer gönül dostlarım. Selamünaleyküm diyerek söyleşimi sizlerle
paylaşıyorum. Konu başlığını görünce sakın kimse kendine alınmasın. Çünkü yarası olanlar gocunur diye bir söz vardır. Benim amacım kimseyi rencide etmek değil.Sadece hata yapanları uyarmak, tekrar edilmemesini sağlamak.
    Eleştirilmek kimsenin hoşuna gitmese de eleştirilmedik insan kalmamıştır.
En çok eleştirilenler yöneticilerdir. Bunu sırasıyla saymaya kalkarsam uzun sütun işgal eder. Siyasetçiler de yoğun eleştiriye maruz kalırlar.  Devlet büyüklerimiz de sık sık eleştirilenler arasındadır. Eleştiri yapıldıkça hatalar da tamir olur. Eleştiriye açık olmayanlar kesinlikle başarıya ulaşamazlar.
     Eleştiri yaparken rencide  etmemek, aşırıya da gitmemek lazım. Asılsız eleştiriler kişisine zararlar açabilir. Yeterince bilgi sahibi olmadan, elinizde
o konu hakkında, deliller, belgeler olmadan masum insanları eleştirmeyin.! .
Çünkü eleştiriniz iftiradan, çamur atmadan başka bir şeye benzemez.
     Şairler, yazarlar, sanatkarlar,  sunucular, yapımcılar, artistler de eleştirilir.
Aynı ticareti yapıp para hırsına kapılanlar da rakibini yıpratmak için, kendi malını övüp ön plana çıkarabilmek için başkasının malını eleştirmeyi düşünür.
Görevini kötüye kullananlar da eleştirilerden nasibini alanlar arasındadır.
     Topluma canını feda edip karşılıksız hizmet edenler de ilgisiz, duyarsız kalanları eleştirir. Benim de bu yönde eleştirim olacak belki de merak ettiniz.
Sanatımın gereği bir çok gazete ve netler de köşe yazılarımla birlikte şiirleri de paylaşıyorum. Yazı yazmaya başlamadan önce  gerçek sahibiyle diyalog kurup her çıkan gazeteden arşivime bir adet koymak için istek yapıyorum.
   Bir köşe yazımın oluşması yaklaşık bir günümü alıyor çok emek çekiyorum.
Basit yazmış olsam okuyucu hayranlarım beni de eleştirmeye kalkmaz mı? .
Posta masrafı olmasın diye hafta da bir uğrayıp yayınlananları alıyorum. Daha  önce ki arkadaş saygı göstererek beni görünce toparlar birer adet hazırlardı. Toplam beş dakikasını bile almazdı, o bayan evlendi mutluluklar diliyorum. Evlenmeden önce yanıma uğradı hediyeyi ihmal etmedim.
    Onun yerini alan arkadaşın sıkıcı hareketleri beni çok üzdü. Beni görünce saygıyı, sevgiyi bırak adeta rahatsız oluyor. Yine mi geldin amca ben şimdi onları nasıl hazırlayacağım, ben sana biriktirme demedim mi diye. Sarf ettiği
sözler dışında el, kol, yüz, göz hareketleri de benim sigortamı attırıyor. Sanki
oranın patronuymuş gibi üstelik beni hiçe saymaya kalkıyor çok yadırgadım.
    Çünkü benim onun yaşından fazla sanat hayatım olduğu gibi boyundan fazlada basıma hazır eserim var.  Bu arkadaşın rencide edişini patronu duysa belki de işine son verir.  Ben eleştirimi o anda kendisinin yüzüne yaptım aklı ersin diye.  Sen beni yeterince tanımıyor, eserlerimi okumuyorsun galiba. Biz sanatımızı ortaya koyuyorsak karşılığında da saygı, sevgi görmek isteriz dedim. Benim bu sölerime karşı mahçup olsa da yine değişmedi.
   Saygıdeğer gönül dostlarım. Kimsenin ekmeğiyle onamak istemem ancak
 saygısızlık yapana da haddini bildirmek gerekir. Şair, yazar olmamın bir faydası da derdimi, dostlarımla paylaştıkça ferahlıyorum.  Keşke hatasız kullar olmasa da eleştirilmese. Sözümü şiirlere döktüğüm eleştirilerle bağlıyorum. Allah cümlemizi değerimizi bilenlerle karşılaştırsın. Hoşça kalın.
  
*****  E L E Ş T İ R İ L İ R   *****

Devletin malına zarar açanlar,
Kirayı vermeden evden kaçanlar,
Toplumun içinde alkol içenler,
Huysuzluk yapanlar eleştirilir.

Seçimde hileyle başa geçenler,
Esnafı, halkını hedef seçenler,
Caddeye, sokağa pislik saçanlar,
Koltuğu kapanlar eleştirilir.

Saygıdan, sevgiden noksan zalimler,
Dinden taviz veren çakma alimler,
Şuurları bozan çirkef yayınlar,
Paraya tapanlar eleştirilir.

Aslına, nesline inkar edenler,
Köyünden, kentinden göçüp gidenler,
Bakana, lidere çamur atanlar,
Özünden kopanlar eleştirilir.

Halkın arasına fitne sokanlar,
Bölücülük yapıp dağda kokanlar,
Zeki askerlere kurşun sıkanlar,
Terörü tutanlar eleştirilir.

xxxxx   E L E Ş T İ R İ M   xxxxx

Emel hanım sana sitemim vardır,
Muhabir görevin, alanın dardır,
Emekli şairim yazımı gör dur,
Lakin okumadın değer vermezsin.

Türkçenin özünü işlemek deyim,
Uğurlu kalemle süslemek deyim,
Ruhlara duygumu fıslamak dayım,
Aklın ermeyince cevap vermezsin.

Nazlı, gururlu sun Farklı dalda sın,
Kalbimi incittin, yanlış yoldasın,
Arkadaş sanmıştım ama solda sın,
Razı olmuyorsun riske girmezsin.

Türkiye devletim, Isparta ilim,
Alnımın teridir, yediğim dilim,
Lüks hayat sürdürüp yaparsın zulüm,
Söz verdiğin halde işi görmezsin.

İtimat ederek eser  sunarım,
Terbiyen eksiktir ona yanarım,
Emel'i Zekice yazar kınarım,
Mevcut arşivinde düzen kurmazsın.

Ispartalı Zeki Çelik  TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.

( Eleştirilir ... Eleştirim başlıklı yazı Ispartalı tarafından 31.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.