MEHMET BEY

 

            Yaz kış, yağmur yaş demeden haftanın altı gününde sabah namazından sonra soluğu stadda alır. Haftanın bir gününü dinlenmeye ayırırırmış. “Geçen gün lapa lapa yağan kara aldırış etmedim. Kabanıma güvendim. İç çamaşırıma kadar ıslanmışım.” Diyor “Ama sporumu da sonuna kadar tamamladım.”

 

            Hiçbir namazını kazaya bırakmadığını iddia eder. Tanıştığımızdan beri falsosuna rastlamadım, dürüsttür. öğleden sonraları buluşur, okey ya da tavla oynarız. Benden önce gelirse onu mutlaka okuma salonunda bulurum. Ayırım gözetmeden her gazetenin köşe yazarlarını okurmuş. Favori gazetesi Cumhuriyet’miş. “Zaten onun okuyucusu az.” Diyor. Siyasi liderlerden  Ecevit’ beğenir, tabii Atatürk’ten sonra.

 

Mehmet Bey’e en çok Levent ve Vural Hocalar takılırlar. İkisi de emekli olmalarına rağmen  hem onun çocuklarının yaşında hem de şeytan tüylüdürler.

 

            Altı yıldır baş vurduğu halde kur’ada çıkmadığı için hacca gidemedi. Müftüye şikayete gitmiş. “Benim hanıma da çıkmıyor, kura.” Yanıtını almış. Yedinci başvurular kuraya dahil edilmiyormuş. Bu sene mutlaka gideceğine inanıyor. Vural Hoca takılıyor:

 

            -Solcu olduğun için çıkmıyormuş!

            -Günahsız olduğum için çıkmıyor. Önce günahkarlar temizlenecekmiş. Sen başvursan aynı yıl çıkar. Çünkü senin günahlarını develer bile taşıyamaz.

 

                                                *****

            İzin isteyip oyunu yarıda bıraktı. Zaten namaza gideceğini kimseye söylemez. Namazı gösteriş için değil, Allah rızası için kılar. Kabahatin de ibadetinde gizliliğine inanır. Mehmet Bey’i göremeyen bir  arkadaş,Vural’a sorar:

-Mehmet bey biraz önce oynuyordu. Nereye gitti?

-Namaza.

-Evet evet, hatırladım, abdest alıyordu.

-Abdest almayı biliyor mu beJ))

 

                         *****

Cenaze defni sırasında Mehmet Bey’i imama göstermiş ve sormuşlar:

-Onu tanıyor musun?

-Tanımaz olur muyum? O cemaatimizin en devamlılarındandır. Ancak solcuymuş(!).

 

                                            ******

Mehmet Bey, kendisiyle barışık, titiz, şaka yapar şaka kaldırır, oyunda bile dağınıklığı sevmez tertiplidir. Bu bakımdan oyun arkadaşlarını sürekli uyarır.

 

                      *****

Levent, diline pelesenk etmiş:

-Politikacının biri, Reşadiyelilere  hitaben:

-Sayan Reşadiyeliler  demiş. Hep bir ağızdan cevap vermişler.

-Kaça kadar(?!)

 

Reşadiye nüfusuna kayıtlı olan Mehmet Bey:

-Reşadiyeliler öyle dememişlerdir oğlum. Reşadiyeliler kültürlüdür.

 

Hayır öğütlüdür. Yerel gazetelerin birisinde köşe yazar.Tecrübeden damıtılan ve bir süzgeçten geçirilip titizlikle  rafine edilen emsalsiz öğütlerle süsler yazılarını. Boş konuşmayı sevmez. Arada sırada vaziyet alıp konuşmaya başlarsa hazır bulunanlar, saygıyla kulak kesilirler.

 

Sosyal ortamlarda aranan, yokluğu fark edilen bir arkadaşımı tanıtmaya çalıştım. Kendisine sağlıklı,bir ömürle beraber yedi senedir beklentisinin gerçekleşmesini dilerim.
( Mehmet Bey başlıklı yazı RasimCANBOLAT tarafından 5.02.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.