Her dost bir kanattır ve dost dediğin yüreğini kanatmayandır.
Arkadaş başka dost ise bambaşkadır...


Arkadaşını da özlersin de, dostun yanında olmadığı zaman kanatların kırılır eksik kalırsın. Susuz ve aşsız hissedersin, niyetsiz oruç gibidir hallerin.
O bilir senin eşref saatini, nazını niyazını çeker usanmadan.


Fakat arkadaşının bir kez işini görme elin kolun uzanamayacak olsun da sitemi seyret. Der ki: "40 yılda bir işimiz oldu yapmadın"
Bir afra tafra küser gider. Unutur önceden içilen kahvenin hatırını.
Oysa bilmez ki isteği 41. olmuştur. Prensibin vardır umurunda değil
Bazen dersin "Ey malım senin vereyim de mi kötü olayım vermeyim de mi?"
Ah o can dostun başkadır "Ben bunu alıp gidiyorum "der sormaz bile çünkü seni bilir, çok iyi tanır huyunu suyunu; neyi heba edip kime feda edeceğini.
İnce hesap yoktur ince davranış vardır karşılıklı.


En yakın dostunla kısa bir zaman görüşemediğinde içinde tarifsiz boşluklar oluşur. Elin kolun kalkmaz, kahvelerin tadı yoktur. Her yanında eksiklik vardır.
İlk görüşmenizde kırk yıllık birikmiş muhabbetler vardır dilde… Omuzu her daim hali hazırdadır yaslanmaya. Mavi bir gökyüzü gibidir dostluklar, kanat kanada verir uçarsınız ulu göklerde.

Kimi zaman derdin vardır dost dinler, yaralarını sarar, elini tutup güç verir.
Arkadaşa anlattığında ise "boş ver gitsin " diye bir nasihat duyarsın. Farkında bile değildir neyi boş verdiğini...
İşte böyledir arkadaş başka dost bambaşkadır
Hele can dostlar var ki ne dil yeter anlatmaya ne kelime...
( cankam seni çok özledim)
Nice candan dostlukları paylaşmanız dileğiyle…
 
 
Nazlı Tolun
 
 
( Dostluk Ve Arkadaşlık başlıklı yazı NazlıKaragöz tarafından 1.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.