Ey nefsim
"Her nefis (can)
ölümü tadacaktır"
Ayetini duydun mu?
Her amel mizan terazisine konacaktır
Hak'kın huzuruna elbet varacaktır unutma
Kimin ameli iyi
kimin ki kötü
İşte orada belli olacaktır
İyi ameller mükafatını
kötü ameller cezasını
Elbet sonunda
Hak ettiklerini alacaklardır
Sakın sakın ama unutma
Nefsine uyup da kötü amel işleyenler
Huzuru mahşerde yalnız kalacaklardır
Sakın sakın ama utma
Ey nefsim
sende duy bunları
İman güzelliği varken
Gitme şeytanın tuzaklarına
Ey nefsim aldanma
Hak yolu varken
Uyma sende şeytan'ın tuzaklarına,
Sahte güzelliklerine
Katma günahları
Defterindeki o güzel pak sayfana
Ey nefsim
sakın ama sakın unutma
Aklın eriyor değilmi?
Her şeyi biliyorsun değilmi
Yarına hazırlığım var mı diye düşündün mü?
Zaman gelip çatmadan, iş işten geçmeden,
Azrail kaşını çatmadan,
Ecel tatlı aşıma acı katmadan
Nefsim kendini dizginledin mi?
Melul şeytandan uzak durdun mu
Hak'kın ipine sımsıkı sarılmayı bildin mi?
Hak'kın Yüce divanını hiç düşündün mü?
Ey nefsim
ey nefsim
M_Ali_UnsalHER NEFİS ÖLÜMÜ TADACAKTIR SÖZÜ ŞİİRDE "HER CANLI ÖLÜMÜ TADACAKTIR "
ANLAMINDA KULLANILMIŞTIR.
"HER CANLI ÖLÜMÜ TADACAKTIR " AYETİNİN AÇIKLAMASI:
Her canlı ölümü tadacaktır
“Her canlı ölümü tadacaktır. ” (Âl-i İmrân, 185)
Her nefis canlı ölümü tadacaktır. Yani herkes ölecektir. Bundan bazı kimseler ruhun ebedî olduğu mânâsını anlamışlardır. Çünkü tatmak, bir hayat eseridir. Ve zevk anında tadıcının ebedî olduğunu anlatır, yoksa zevk tasavvur olunamaz. O halde mânâ: “Her nefis bedeninin ölümünü tadacaktır” demek olur. Bu da nefsin, bedenden başka olduğunu ve bedenin ölümüyle onun ölmeyeceğini anlatır. Evet her nefis ölümü tadacak; dünyanın ne üzüntüsü, ne sevinci hiç biri kalmayacaktır.
“Onlar için bir ecel tayin ettik ki onda hiç şüphe yoktur” (İsrâ, 99);
“Biz senden önce de hiçbir beşere dünyada ebedîlik vermedik. Şimdi sen ölürsen, onlar baki mi kalacaklardır?” (Enbiyâ, 34);
“Yer yüzünde bulunan her canlı fanidir” (Rahmân,26).
Allah’ın diriliği ve ölümü yaratmasının sebebi
“O, hanginizin daha güzel amel yapacağınızı denemek için ölümü de diriliği de takdir edip yaratandır” (Mülk, 2)
Bir hayatın arkasından ölümün ve onun arkasından diğer bir hayatın karşıt olarak yaratılması, insanların bu ikisi arasında iyi bir çalışma gayretiyle Allah’ın mülkünde güzel bir işçi, yüksekbir görevli olmak üzere yarış için bir imtihan meydanına çıkarılmaları hikmetine, bu da hayattan hayata, güzellikten güzelliğe bir yükseliş nizamı ve en güzel amellere daha güzeliyle mükafat vererek ileride bambaşka bir hayata ulaştırılmaları gayesine yöneliktir.
“Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zâriyât, 51/56)
“Ben gizli bir hazine idim tanınmak istedim ve tanınmak için de mahlûkatı yarattım.” (Kutsî Hadis)