* Susmaktan iyidir yermek, tenkit etmek. Canı yanan olsa da bir gün anladığında minnettar kalacaktır.
* Bir insanın duygusal yönüne tesir ederseniz karşınızdakini daha net kanalize edebilirsiniz.
* Ana fikir bazen teferruatta gizlidir
* Dinlediğiniz ezan sesi; az ileride ne kentler kurar huşu ile kulakların eşliğinde...
* Biri tarafından her halinizle onay görüyorsanız bu bir nimettir.
* Hayatınızda önemli yer işgal eden değerli gördüğünüz kişilere ABİ ve ABLA sıfatları daima onure edici muhteşem hitap şeklidir.. O bakımdan bu iki kelimeyi gelişi güzel kullanmamak gerekir.
* Eyvallahsız yaşamak kimseyi hakir görmek, beğenmemek değildir. Ancak karşınızdakine çeki düzen vermektir.
* Hiç kimse hem gelin hem güvey olamaz.
* Kişinin rayiçini kendisi değil toplum belirler.
* Karşındaki kim ve ne olursa olsun ; senin gördüğün ve verdiğin değer kadardır.
* Gönlü olsun aman üzülmesin diye ; ısrar,baskı, rica ile eylemlerde bulunursanız sel gidip kum kaldığında pişmanlık duyarsınız. İçinizden iradenizden ne gelirse onu yapın.
* Sen yanlış yapma yeter. Karşındakini boşver. Ne halt yerse yesin.
* Bir insanın devamlı fikir ve vaatlerini değiştirmesi şahsiyetinin henüz oluşma safhasında olduğunun göstergesidir.
* Başkalarının görüş ve ağızlarına göre biri hakkında hüküm vermek yerine şahsi mülahazalara müracaat edilmelidir.
* Bir insanın kendince kendisini dorukta ve emsalsiz görmesi ukalalıktır. Buna fertler karar verirse anlam ve değer kazanır.
* Kendinizi çatlak ve çizili görmemek için sahip olduğunuz çatlak ve çizikli aynanızı değiştirin.
* Psikosomatik rahatsızlıklara düçar olan kişilerin düşünce zincirlerindeki olumsuzluklar olayları bitaraf olarak değerlendirmelerine imkan vermez. O nedenlede hep hüsnü kuruntularla senaryolar yaratır ve oynarlar.
* Hakaret içermeyen tenkitler kişinin tekamülüne katkı sağlar.
* Küçük bir beynin ve cahilin hüsnü kuruntusu ile ürettiği şizoitsel argümanlara itibar etmek kişiyi yanlış tasarruflara iter.
* Harcadığınız emek ve zaman neticede beyhude ise; karşınızdakini değil kendi seçiminizi sorgulayın.
* Kuyruk acısı ve tarafgillikle hareket edenlerin savlarının kıymet-i harbiyesi yoktur.
* Kabul görmüş söylemlerinize bile hep muhalefet şerhi koyan zihniyet basitliktir.
* Hep bildikleri sanıp kendilerini kabul ettirmeye çalışanların ; tecrübe ve bilgi karşısısında susmaları pes etmek değil saygı ifadesidir.
* Akıllı , zeki ve maharetli olmak ayrı ayrı kavramlardır.
* Her yaş ve kademedeki insanlarla hep kavgalı iseniz; yarın tek kalacağınızı göz ardı etmeyin.
* Çoğu insan bomba gibi. Çekmeyin fitilini.
* Aşırı koruyuculuk kişide özgüven oluşumuna engeldir.