….bir sokak , hangi sevinçli haberleri taşıdı veya hangi gözyaşlarını tutuyor olmalı , kim bilir kırık dökük duvarları ile nelere şahitlik ediyor , bizi zaman ötesine götüren geçmiş yılları günümüze taşıyan sokağın gizemi hemen hissediliyor , böyle sokaklarda gezmeyi , buradan yürüyüp duygu ve düşüncelerimi yaşamayı isterdim , her bir taşı ve fısıltısı ile ağaçların , evlerin , yere savrulmuş yapraklara kadar kavramak isterdim , sokağın dilini okumayı , konuşmayı ve arkadaş olmayı isterdim , duvar boyunca bakın gelinciklere ..!! nasıl da güvenli ve mutlu ve sevinçle açmış ta açmış duvarın dibinde , neredeyse yıkılmaya yüz tutmuş duvarın şu hali bile günümüzün en güzel zenginliği , bizden hatıraları çoğaltıyor ...
…...evler gördüm , sıra sıra dizilmişler , kardeşlik ve komşuluğun taşa-toprağa-pencerelere dönüştüğü bir güzellikte , bu masal yerin gezdiğim tüm sokakları böylesi bir dayanışmanın , sıkı sıkı dostluk ve insanlık bağlarının ev ev , kerpiç kerpiç iç içe geçmiş olduğuna şahit oldum , evlerin konumu ve kah kerpiç duvarlı binalar kah örme taştan inşa edilmiş olsun dışa vurmuş şekli ile dünyaya ve zamana toplumsal kültürü resmediyorlar, bu topraklarda yaşayanlar her zaman bir aile gibi , geniş bir ailenin insanları gibi her zaman kardeş-dost ve birlikteliklerle bir ve beraber olduklarının kanıtı gibiydiler , ecdadımız evleri inşa ederken bile güçlü bir toplum yapısını gözetmiş , her an birbirinin yardımlarına koşacak kadar yakın , sevinçlerde de , acı ve kederlerde de aynı duyguları paylaşmak böylece mümkün olsun diye , evet işte bir sokak , burada yaşayanlar bu sokağı ve sokakta oturan herkesi tanımış olmalılar , inşaallah fotoğraftaki gibi ayakta duruyorlardır ve yarının mimarları kendi kültür ve inanç değerlerimize saygılı evler bina etme çizgileriyle atalarına olan bağı zamana taşırlar…


mustafa kaya
21.04.2021
( Sokak Fotoğrafı başlıklı yazı cirik tarafından 22.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.