İŞ –USTA- VE  İŞ AHLAKI

   

             Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 22 Şubat 2022

…………………………………………

 

       Sevgili okurlarım, bu gün de sizlere iş usta ve iş ahlakından söz etmek istedim. Bazı inşaat ustalarının azizliğinden. 2022 şubatındaş,  Gaziantep’e kar düşmeden ve tam soğukların başladığı günlerde, doğalgazımızın beşli kondöktörü delindi. Hangi sucuyu aradımsa çalışmıyoruz, her taraf don olduğundan iş yerimizi açamıyoruz cevabını aldım. Nihayet, doğalgazı aldığımız  firmanın elemanlarından birisine ulaştım. Ancak iki gün sonra yaparım, 1100.00 TL fiyat verdi. Soğuktan donar hale geldik. Eşim ile birlikte evde 2 yaşlıyız.

       Yeğenim Mehmet Ayaz, Mala Ticaretin muhasebecisidir. Aklıma sözü edilen yeğenim geldi. Aman Mehmet Perişan haldeyiz dedimse, Mehmet “Amca ustaları arayacağım, inşallah birisine ulaşırsam sana dönerim” dedi. Nihayet Ferhat Mamatoğlu isimli bir genç ustayı bulmuş bana döndü. Usta, Şehitkamil/Güvenevlerden, Şahinbey/Yeditepe Mahallesine özel otosu ile  evimize geldi, 250 TL malzeme parası, 200 TL de el emeği alarak işimizi yaptı. Ustanın adını ve telefon numarasını aldım. Durumu doğalgazı aldığımız elemana bildirdim, ses  yoktur. Daha sonra firmanın sahibine bildirdim, mantıksız sözler ile beni ikna etmeye çalıştı. Her ikisinin de telefonlarını sildiğimi kendilerine bildirdim.

       Size aklımda kalan bir olayı daha anlatmaya ihtiyaç duydum. Torunlarımın birisinin formika karyolaları bozulmuştu. Bir çok marangoza uğradımsa işimiz çok gelemiyoruz dediler. Bir genç marangoza uğradığımda, o geldi. İşimizi yaptıktan sonra borcumu sordum. Ağabey biz bu basit işlere gitmiyoruz. Ben senin hatırın için geldim. Gönlünden kopan parayı ver dedi. Ben ücretini ödedikten sonra telefon numarasını aldım. Bir yıl sonra oğlumun da, benimde satın aldığımız dairelerin mutfak dolaplarını, vestiyerlerini ve yatak yerlerini o genç marangoza yaptırdım.

       Burada söylemek istediğim söz şu. İnsanlarımız gerekse iş hayatında, gerekse yaşadığı zaman içinde iyi ve kötü davranışlarının karşılığını muhakkak görür. Buna inanın diyorum ve yaşadığınız süre içinde iyi şeyler yapmaya çalışın diyorum.

 

( İş-usta-ve İş Ahlakı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 22.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.