PARÇALANMIŞ AİLELER

27 Temmuz 2008 di tarih..

PKK İstanbul Güngörende sivil vatandaşlarımız arasında bomba patlatarak  5içocuk, birisi hamile kadın olmak   üzere 18 vatandaşımızı katletmişti.
İlk bombanın ardından çıkan panik üzerine 10 dakika sonra ikinci bombayı patlatmış ve   bebek çocuk kadın birçok bedenin "parçalanarak" can vermesine neden olmuştu.

O günlerin duygu patlamaları içinde aşağıya aldığım şu  yazıyı sosyal platformlarda paylaşmıştım ;

"Geçimsizlik değildi dertleri,
Boğazlarını mengeneye alan geçim sıkıntısı içerisinde.
İhanet de yoktu aralarında
Ne adam düşmüştü kaçak et peşine,
Ne kadın kombinezonla çıkmıştı sütçü karşısına kikirdeyerek.
Evden kaçmamıştı küçük kız sübyancı beden tacirlerine, okul önü çetesince tuzaklanmış.
Aşk bile yeni başlamıştı henüz, ısınırlar diyen görücüleri doğrularcasına, bebeklik döneminde yavrunun.
Parçalandı çekirdek aile, ailenin çekirdeği
Leblebi çekirdek parasına ruhunu satmış şerefsizlerce,
Çekirdek çitletip duruken aymazlık.
Parça tesirinden parçalanmış bedenler, başka bedenleri parçalayan parçalara bölündü şiddetle savrularak.
Organ mafyası desem, en dangalağısın..
Nasıl kıydın bütünlüğüne,
Karaciğer bankasında kuyruk bekleyen çaresizlere inat sadistçe gülümsemeyle?
Üç yaşındaki yavrunun böbrek üstü bezinden tekstil imparatorluğu mu kuracaktın da sıyrılsın istedin bedeninden?
Anasının ciğerine saplandığı için mi burun kıvırdın, üretim firesi diyerek, kaçarayak uzaklaşırken dehşet meydanından, karışamadan henüz foseptik giderine.
Vazgeçecek miydiniz kanlı diye satmaktan
"Alçaklar" diye bağırsak?
Yoksulluktan, çalışamamış bile ağır aksak
Sütlüce mezbahasından ihale kapatmış taşaron tetikçisi hırsıyla bedenlerden dışarıya fırlattığın metrelerce bağırsak...
Alçaklar..!
Bin kerre "Alçaklar" o zaman hadi..?
Hadi daha aralanmamış gözkapaklarını göremedin bebenin, ya onu karnında taşıyan ananın
gözlerine bakabilecek miydin, iş bitirmiş mağrur militan edasıyla tekmil verir gibi liderine?
Hatırladın mı ebenin ellerindeyken anana nasıl baktığını zaman tünelinde?
Ya onun sana bakışını,
Kaydetmiş miydin derine?
Keşke kalsaydın da on dakika meydanda, kulağına yapıştırsaydı insanlık
Minik oğlunun bedenine kapaklanmış ananın haykırışını.
Düşünseydi beynin, havalandırmada bir anlık
Masumiyet örsünde, insanlık onurunu kırışını.
Şimdi kinimizi bileyen, bedenleri parçalanmış aileler
Şimdi öfkesini tutamayan,
Milyonlarca yürekte, unutulmuş çileler.
Şimdi, önemli olan insanlık,
Gayrısı boş gaileler
Şimdi,
Herkes diksin teröre dik bakışını
Çünkü,
Hayat bir canlık..."

Üzerinden  yıllar geçtikten sonra bu sabah ajanslara düşen bir haberle içim bir kez daha burkuldu.
Güngören katliamının bombacısı, sınırdan 60 km uzakta Suriyenin Haseke bölgesinde etkisiz hale getirildi.

Ne parçalanmış bedenleri yapıştırabilir artık,  ne acıları bala çevirebiliriz.
Ama devlet unutmaz.. 
Not eder.
Mutlaka hesabını keser bir gün..
Soğana patates bakarak  ülkeyi  emperyal güçlerin arzuları doğrultusunda şekillendirebileceklerine inananlar elbette hüsrana ugrayacaklardır.

Vatan Yahut Patlıcan

Utanmaz, ahlaksız bir tercih olarak önümüze konulamaz.
Konulursa.
Elbette vatan..


erol başçı


( Parçalanmış Aileler başlıklı yazı Gökdeniz tarafından 30.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.