En sevdiğim renk mavi ile kırmızıdır.
Çünkü mavi özgürlüğün, kırmızı ise sana olan aşkımın remzidir.
Çünkü mavi beni gören sevda sürmeli gözlerinin rengi kırmızı ise,
Ferhat’ın Şirin'ine Tahir’in Zühre’sine Kerem’in Aslı’sına Mem’in Zin' ine olan aşkın dibacesidir.  
Çünkü mavi, sevgi ve muhabbetin vefa ve sadakatin bir ressamın tuvalindeki resmidir,
Kırmızı ise aşkı ateşten gömleğidir.
Çünkü mavi, denizlerin, okyanusların ve uçsuz bucaksız asumanın, yorgunlukları gideren rengidir
Kırmızı ise işin kolayına kaçmadan sevdalanan birinin soyadının rengidir.
Mavi sonsuzluktur.
Mavi, umuda giden yollarda rahvan atların binicisini dörtnala götürüşüdür.
Mavi, turnaların göğün maviliğinde çok yükseklerden uçuşudur.
Mavi sevenin sevdiğine naz ve cilvesiyle şarkı ve türküleri tam makamında söylemesidir.
Kırmızı, tarları bir hoş süsleyen gelinciklerin rüzgârda bir o yana bir bu yana sallanışıdır.
Kırmızı, günlerce tuz yedirilmiş kara kara koyunun buz gibi sulardan geçerken su içmemesidir.
Kırmızı, boğaların şahlanışıdır.
Kırmızı, sevgilinin Muhammedi güller gibi sevenin teninde bıraktığı kokudur.
Mavi, Fikri güzel gönlü güzellerin yaşam tarzıdır.
Mavi, kesik uçlu kalemlerle yazılan sevda kitaplarının ana fikridir.
Mavi, gün görmemiş mazlumların yarına dair umutlarıdır.
Mavi, şirin uykuya hasret kalmış gözlerin mahmurluğudur.
Kırmızı, gam ve tasaların sıkıntı ve kederlerin katmerleşmesidir.
Kırmızı, şatır güvercinlerin göz rengidir.
Kırmızı, gelinlik yaşına gelmiş endamlı esmer güzellerin gülüşüdür.
Kırmızı, Şehadet şerbetini kana kana içmek isteyen cengâverlerin başındaki puşudur.
Mavi, beden yorgunluklarının tükenmişliğidir.
Mavi, en muhkem gönül köprülerinin inşasıdır.
Mavi, almadan veren cömert ellerin maharetidir.
Mavi, ihlas ile bıkıp usanmadan zikir edenlerin aşk ve şevkidir.
Kırmızı, gönlünde kemliğin zerresi bulunmayanların insanlık reçetesidir.  
Kırmızı, Dolunayın batışında ve doğuşunda insanı kendine hayran bırakan en muhteşem halidir.
Kırmızı, insanın bu üç günlük fani dünyada işlerin bitip tükenmek bilmeyişidir.
Kırmızı, bir insanın ölesiye sevdiklerinden çekip söyleyemedikleridir. 
Kırmızı, bir günlük ömrü olan kelebeğin yaşadıklarının son demleridir. 
Bazen mavi'yim bazen de kırmızıyım
Ama her iki renk de beni ben yapan en ulvi değerlerin özetidir.
08/ Ağustos/ 2022

( Mavi İle Kırmızı başlıklı yazı sadeceo tarafından 8.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.