Hece şiiri mühim, serbest şiir de neymiş?

Alt alta yazın gitsin, ne durak  ne kafiye

Musiki de lazımmış, sanki ses veren neymiş

Vezin yoksa olmazmış, bir bakın şu afiye

 

Dam üstünde saksağan vur beline kazmayı

Şairlik budur diye lütfen bırak azmayı

Duygu tamsa aslolan başarmaktır yazmayı

Hececiler babından ortam doldu hafiye

 

Sayfalara girince hep hece düzmeyelim

Önyargı filtresiyle serbesti süzmeyelim

Kendimize gelelim, kimseyi üzmeyelim

Ayrımdan uzak durup yaklaşalım safiye

 

Anlam ve ruhu geçip kurallara bakıp da

Köprü olmak yerine gemileri yakıp da

Serbeste şans vermeyip uyaklara akıp da

Hece diye tutturan olsun diskalifiye : )

 

Pırıl pırıl döktüren eski yeni üyeler

Genç ve yaşlı demeden duruma ne diyeler? : )

Tüm tarzlar ayrı özel, güzelliktir gayeler

Anlaştık mı a dostlar, var mısınız selfiye? : )

 

MCU : )



Şiirimi özellikle genç nesile ve yeni üyelerimize ithaf ediyorum. Tamamının iyi niyetle yazıldığına emin olduğum; kayıtsız şartsız hece şiirlerini destekleyen ve serbest şiirlere üvey evlat muamelesi yapan :)) son günlerdeki kimi şiir, makale ve yorumlara istinaden yanlış anlamaları bertaraf edebilmek amacıyla yazdım. Hece şiirlerinin de, serbest şiirlerin de, aruz şiirlerinin de nev-i şahsına münhasır özellikleriyle her birinin eşsiz olduğunu düşünüyorum, ayrım yapmak bence tamamı ile gereksiz.


Bu vesileyle selam ve saygılarımı sunarım.

( Serbestçilere Selam Olsun başlıklı yazı MCU :) tarafından 11.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.