'Yalan dünya' diyerek yalan söylediler. Dünyayla yalanı özdeşleştirdiler. Yalanı meşrulaştırdılar. "Yalan dünya" sözü timsah gözyaşına benzer. Kedinin kendi yavrusunu yemek için fare olarak görmesine benzer. 

Madem dünya yalansa dünyaya bu kadar tamah niye? Mala, mülke, makama, altına, paraya, takıya, zevke, sefaya bunca rağbet niye?

Ölmeyecekmiş gibi, Allah, ahiret, hesap yokmuş gibi yaşamak niye?

Yalan dünya diyerek dünya mallarına çöktüler. Yalan dünya diyerek gerçek dünyayı görmemizi istemediler. Yalan dünya diyerek milleti bir lokma bir hırkaya razı ettiler. Sonra da malların üzerine kondular.
Yalan dünya diyenlerin çoğu lüks ve şatafat içinde yüzüyorlar.

İnanmıyorsanız 'yalan dünya' diyen, 'bir lokma bir hırka' diyen, fakirliği, açlığı öven, hatta 'açlıktan karnına taş bağlardı' diye ağlak ağlak din pazarlayan sahte gözyaşı döken kimselerin gerçek hayatlarına, banka hesaplarına, lüks yaşantılarına bir bakın. Paraları nasıl istiflediklerine bakın.

Her yalan bir gerçeği gizler.
Halbuki dünya gerçek. Ahiretin tarlası, bu dünya bir ekim yeri. Acıların, sevinçlerin yaşandığı, her şeyi iliklerine kadar, hücrelerine kadar hissettiğin bir yer. İyiliği de kötülüğü de yapabildiğin bir yer. Cenneti de cehennemi de kazanmakta olduğun bir yer. 

Rüyada falan değilsin sen, kanın, gözyaşının aktığı acısını hissettiğin bir yer. İnsanın insana her türlü zulmü yaptığı, en derin acıları yaşattığı bir yer.
İnsanın ev yerine mezar sattığı bir yer. 'Cennetten bir köşe' diyerek cehennemin dibini sattığı bir yer.

Yalan dünya değil bas bayağı gerçek bir dünya burası. Sen, ben, gördüklerin yaşadıkların hepsi gerçek. Geçici dünya, süreli dünya, sonu olan bir dünya burası ama asla yalan değil.
İnsan gerçeklerden kaçmak için kendini yalanla avutur. Varsın yalanla avutulacağımıza gerçekle yüzleşelim. Gerçekler acıdır biliyorum. Burası gerçek olduğu kadar acı olan acıtan bir dünya.

"Ah yalan dünya" yalanın böyleyse gerçeğin nasıl olurdu acaba?
( Yalan Dünya başlıklı yazı DüşTerzisi tarafından 17.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.