Hayır! Bundan sonra dini afyon olarak kullanamayacaksınız. Suçunuzu iftira ile Allah'a atamayacaksınız. Bu depremde hemen yanı başındaki binalar yerle bir olduğu halde bir saksı bile düşmeyen, tek camı bile kırılmayan, hasar almayan binalar, züccaciyede bir tane porselen dahi kırılmayan dükkanlar şahit değil mi? Demek ki neymiş deprem öldürmüyormuş. Hakkı, kanunu, kuralı ihlal eden ahlaksız, vicdansız, merhametsiz, aç gözlü, fırsatçı insanlar öldürüyormuş. Artık kaderi günah keçisi yapamayacaksınız. 'Allah hayrını dilediği sevdiği kullarına musibet verir' diye Allah Rasülüne de iftira atamayacaksınız. -Bu söz en azından insan ihmali musibetlerle ilgili değil.- Bu sözü gidin depremde annesini babasını, çocuklarını, kardeşlerini, akrabalarını kaybetmiş aç gözlü insanların yaptığı binaların enkazı altında ölen insanların sağ kalan yakınına, depremzedeye söyleyin bakalım. Siz nasıl bir Allah'a iman ediyorsunuz? Allah hakkında ne düşünecek?

O yıkılan binaları, evleri, yapıları kim yaptı? Depreme dirençli, yıkılmayan hasar almayan binaları kim yaptı?
 
Basit bir örnek: Birisi yakınlarınızı suçsuz yere silahla öldürse, o kişiyi değil de "Allah öldürdü senin suçun yok" der misin?

Bu deprem, yer çekimi gibi, rüzgar gibi, denizdeki dalga gibi, mevsimler gibi Allah'ın yasası değil mi? Yer sarsıntısı ilk defa mı oluyor? Yerin altındaki tektonik hareketler, fay hatları ve sarsıntılar yüzyıllardır süregelen Allah'ın doğal bir yasasıdır. Bunu Japonlar biliyor ve ona göre tedbir alıyor. Allah'ın tabiat yasasına savaş açmıyor iman ediyor. Gereğini yapıyor. Depremden dolayı insanlar ölmüyor. Ama sen Allah'a iman ettiğini söylediğin halde Allah'ın yasasını tanımıyorsun, o yasaya savaş açıyorsun, tedbir almıyorsun kendi suçunu da Allah'a atıyorsun utanmadan.

Allah sevdiği kuluna deprem musibeti vermiyor bunu o dar kafana, o kıt aklına iyi yerleştir. O bölgelerde insan olsa da olmasa da deprem olacaktı. İnsanlar yok diye yer çekim kanunu iptal olmaz. İnsanlar var diye de deprem olmaz. Sen o depremin olabileceğine göre binanı depreme dirençli sağlam bir şekilde yapacaksın. Fay hattına, uygun olmayan zemine yapmayacaksın.
 
Dere yatağına da aynı zihniyetle binalar yapan sen değil misin? Hâlâ ders almayacak mısın?

Kar yağdı dondu Allah suçlu. Fırtına çıktı dalgalar vurdu suda boğuldu Allah suçlu. Deprem oldu binalar yıkıldı Allah suçlu. Allah'a bu iftiralarla düşmanlığın nedir senin? Şeytanın/İblisin bile Allah'a bu kadar düşmanlığı yok.

Soğuğa karşı tedbir alıp giyinmezsen donarsan, sen suçlusun. Uygun gemi inşa etmez tedbir almaz suda boğulursan, sen suçlusun. Uygun yere ve sağlam bir şekilde bina yapmaz depremde yıkılırsa, sen suçlusun.

Yüreğimiz yanıyor. İçimiz acıyor. Öfkeliyiz ama artık yeter, kendi ihmalini, kendi suçunu bundan böyle Allah'a ve kadere yıkamayacaksın. İftira atıp kendi suçunu örtemeyeceksin. 

( Kim Suçlu başlıklı yazı DüşTerzisi tarafından 23.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.