Ramazan Ve İnsan

RAMAZAN VE İNSAN


Ramazan her yıl insana armağanlarla gelir. Bu armağanlar insanı aslına döndüren, onu ebedi mutluluklar verecek olan kurtuluş armağanlarıdır. Bu armağanlar insanı düştüğü umutsuzluk sularından kurtarır.

Ramazan her yıl muştularla gelir, umutlarla gelir, armağanlar getirir. Büyük küçük, sayrı, sağlıklı herkese ayrı ayrı sunar armağanlarını. Bu armağanlar namaz armağanı, oruç armağanı, Kur’an armağanı, zikir armağanı, tefekkür armağanı, sadaka armağanı, zekat armağanı, sıla-i rahim armağanı, ihsan, izzet ve ikram etme armağanı, sohbet ve söyleşme armağanı. İşte daha sayamadığımız binlerce armağanla gelir Ramazan ve hepsini bırakarak gider.

Ramazan bizim dostumuzdur. Bize bizden daha fazla dosttur Ramazan. Bu dostluk o kadar güçlüdür ki ta çocukluğumuzdan başlar, gençliğimizde elimizden tutar bizim dünya kargaşasında kaybolmamamız için, ihtiyarlığımızda yalnızlığımızı giderir ve son demimizde bizi ahirete el sallayarak uğurlar.

’Ramazan bizim dostumuzdur’ dedik, o bizim vefalı dostumuzdur, hem de hiç unutmaz bizi. Her yıl hiç unutmadan gelir, hanelerimize misafir olur, gönendirir bizi. Tanrı misafiridir; biz onu ağırlarız, o bizi ağırlar. Bereketiyle gelir Ramazan. Bolluk bereket sunar bize. Bu bereket ondan sonra da hiç eksilmez evimizden.

Ramazan sıradan bir dost değil, her şeyiyle bizi kaplayan, bizi gönendiren, bizi coşkuyla dolup dolup taştıran bir dost. Bu dost sadece evimize gelmekle da kalmıyor, odalarımızı dolduruyor, ruhumuzu kuşatıyor, cemiyetimiz aydınlatıyor, ülkemizin ufuklarını ışıtıyor, dünyamızı ve tüm dünyayı rengarenk tablolarla dolduruyor.

Ramazan bir elçi bize, uhrevi olandan dünyevi olana, ötelerden bu iklimlere, sonsuzluktan sınırlı dünyaya. Bu elçi bize ötelerden habere getirmekte, bize ebedi mutluluğun sırlarını vermektedir. Bu elçi bize her defasında sonsuzluğun anahtarını sunmaktadır. Bu elçi bize ahiret esintisi getirmekte, cennet rüzgarları taşımaktadır.
.
Ramazan bir öğütçü bize. En güzel öğütleri en güzel şekilde kulaklarımıza fısıldıyor yıl bir ay. Ve biz o öğütleri kulağımıza küpe ederek geçiriyoruz kalan aylarda..

Ramazan bizi geçmiş asırlara bağlayan, bizi geçmişten koparmayan, bizi tarihin, coğrafyanın destanların bir parçası yapan bir büyük varlık.

Ramazan bir kurtarıcı. Ramazan bizi levsiyyattan, heva ve heves uçurumlarına yuvarlanmaktan kurtaran büyük bir kurtarıcı. Bu kurtuluş ebedi felaketten ebedi saadete giden yolda en büyük kurtuluş hareketidir.

Ramazan bizim ortak akrabamızdır artık, insanlığın ve İslam’ın ortak akrabası. O biz bütün İslam ve insanlık alemiyle akrabalık bağlarımızı güçlendirir. Bizi yeniden bu iki dünyaya güçlü bağlarla bağlar.

Ramazan bizim hayatımızın anlamıdır. O gelişiyle bizim hayatımızı anlamlandırır. O çayın şekeri gibi, arının balı gibi tat ve lezzet kaynağıdır ve ruhlarımıza en büyük tadı o katar. Onun gelişiyle her şey başkalaşır, tatlanır, güzelleşir.

Ahmet Kemal
( Ramazan Ve İnsan başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 26.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.