''Depresyondaysanız bile çaktırmayın.'' İrem Derici kızımız... Fi tarihinde söylemiş...


Günümüzün en büyük hastalığı, depresyon. Büyük çoğunluğumuzun bundan kaçışı yok. Sigmund Freud yıllar önce tespitini yapıp noktayı koymuş ''Bütün insanlık benim müşterimdir.'' diye... Peki o zaman ne yapıyoruz, çaaaaaktırmıyoruuuuuuuuz! İrem Derici kızımız öyle buyurmuş... Hiç depresyona girmemişiz, hatta girmek için teşebbüs bile etmemişiz gibi davranmalı, bunların püf noktalarını hayatımıza uygulamalıymışız, dışarıda püfür püfür rüzgarlar eserken, depresyon vız gelip tırıs gitmeliymiş...


Sabah evden çıkarken, karınız kafanızı mı bozdu? Hemen dışarı çıkıp sigara tüttürmeyin canım sizde. Başlayın ıslık çalmaya, daldaki kuşlara selam verin, hemen cevabını alacaksınız zaten. Apartmanın merdivenlerinden inerken duvarlarla selamlaşın, konuşun, aman duvarlarında sizlerde konuştuğunu düşünmeyin... Ha, aklınızda bulunsun, yalnız evden çıkarken asansöre binerseniz de asansördeki ayna ile çok güzel sohbet ediliyor...


Üstünüze üstünüze geliyorsa depresyon bilader, ellerinizi cebinize sokun fiyuuu fiyuuuu, ıslık çalmaya başlayın... Hatta boşta bir teneke gördünüz mü çakın dömivoleyi Ama dikkat edin de arabalara veya insanlara gelmesin... Yoksa birine geldiği zaman çaktırmadığınız depresyon çakılma durumuna gelebilir, benden söylemesi...


İçinizden dışınıza doğru yüze kadar sayarak, ''Depresyondaysam bile çaktırmayacağım, depresyondaysam bile çaktırmayacağım.'' diye tekrarlayın. Tabi bunu herkesin içinde değil de yalnız başınıza bir yerdeyken yapın... Hatta, ''Çaktırmayacağım, çaktırırsam ne olayım.'' cümlesini de ekleyin buna...


Ha bak unutmuşuz ''Depresyondayım.'' diye de bir şarkı vardı, onunda sözlerini ezberleyip zırt pırt söylemeye çalışabilirsiniz... ''Bak depresyondaymışsın'' derse birisi, siz de ''Şarkı o bir kere  kardeşim.'' dersiniz...  Bol bol siyasilerin demeçlerini izleyin, konuşmalarını dinleyin, gülün. Sizi bilmemde bu günümüz siyasileri beni çok güldürüyor. İnanın hemen çıkarsınız depresyondan. Kemal Sunal, Zeki Alasya Metin Akpınar filmleri halt etmiş onların yanında, onlardan bile daha komik...


Yani her zamanda bu depresyonu çaktırmamak olmaz. Arada da çaktırmak lazım, o zamanda ne yapıyoruz psikologların ve psikiyatrların kapılarını aşındırıp yardım alıyoruz. Onlarında işleri bu, aç mı kalsınlar? Sen bunalıma girme, ben bunalıma girmeyeyim, bir başkası bunalıma girmesin. Ne yapalım Güzin Ablaya mı yazalım? Ondan da üç ayda cevap geliyor... Haydar Amcaya mı gidelim? Ama, tüh, sahi Haydar Amca'da mevta olduydu yahu! O zaman ne yapıyoruz ruhuna Fatiha...

( Çaktırmamak Lazım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.