Şimdilerde herkesin iyi ya da kötü, kaliteli ya da kalitesiz veya çok çok kaliteli arabaları var. Herkes bütçesinin elverdiği ölçüde arabasına binip gazlıyor bir dolu mekana... Tabi ne kadar araba varsa bir o kadarda arabaların kornaları var... Kimi zaman buna klakson dendiği de oluyordu geçmişte, ama şimdilerde klakson tabiri pek de kullanılmıyor...


Dünyanın trafikte en çok korna kullanan milleti kim diye bir istatistik yapılsa, sanırım Türkiye'miz ilk sıraları açık farkla kimseye kaptırmaz... Bayılırız biz Türkler lüzumlu lüzumsuz, gerekli gereksiz korna kullanmaya. Kullanırken de tabi ağzımızdan bir kısım sinkaflı sözlerin çıkması çok muhtemel...


Gelişmiş ülkelerin böyle bir sorunu yok sanırım. Hastanelerin, huzurevlerinin ve buna benzer yerlerin yakınlarında kesin kuraldır kimseler orada kornalara basmaz. Basanlara da yüklü miktar cezalar keserler, aslolan gürültü kirliliğin önüne geçmek, sakinliği sağlamak ve huzuru temin etmektir... Biz de bu terbiyeyi, bu yapılması gereken davranış kalıbını kendi toplumumuzda uygulamak durumundayız...


Çeşit çeşit korna sesleri var direksiyonlarda halihazırda... Düt dütden, dıt dıtdan başlar müziklisine kadar her türlü kornanın, bir dolu alıcısı var... Bir de eskiden Gırgır Mizah Dergisinde bir Korna Kamil vardı ''ebüveeeeee'' diye korna sesi çıkarırdı... Köylerin kimselere zararı olmayan kadrolu delileri de çıkma direksiyonlara havalı kornalar takarak dolaşırlar köylerinde...


Geçmişte ilkokul diploması bile olmayan insanlar, para ile ilkokul diploması alıp, sonrada ağır vasıta, profesyonel gibi sürücü ehliyeti aldılar... Tabi bir çokları cahil olan bu insanlar trafikte de lüzumsuz korna çalmak dahil bir dolu hatalar ve akabinde de kazalar yaptılar...


Anlamadığım, kornalarınıza sert davrandığınız zaman trafik açılıyor mu bir anda? Sanmıyorum. Trafik ne zaman açılması gerekiyorsa, o zaman açılıyor... Belki ileride sizin görmediğiniz yerde yaralanmalı veya ölümcül bir kaza var. Bilemeyiz bunu. Hastanelerin odalarında ölümcül hastalar olabilir. Hasta yakınlarının da, hastalarında gürültüye karşı büyük bir tepkileri vardır. Yapmayın, kornalara gereksiz basarak ne kendinizi ne de başkalarını germeyin...

( Kornalarınıza Sert Davranmayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 4.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.