Neslin Sonu Veya Sonun Nesli..

     Neslin Sonu veya Sonun Nesli..


     Güzel bir bahar günü bir parkta ahşap bir bankta oturdu yanıma. 16-17 yaşlarında genç bir kız. Selam da vermedi. Oturur oturmaz elindeki telefondan birini aradı:

     

     - Offf.. ya çok sıkıldııımm, nerdesin geliyo musuunn?

     - (...)

     - Ayneen..

     - (...)

     - Çabuk gel taam mı.. modum zaten iyi deyil..

     

       Bitti konuşma. Neden sonra ben:


     - Eee bahar geldi.. diyecek oldum..

     - Bahar kimki?.

     - Bahar mevsimi yani.. geldi..

     - Aaa evet ayneen..

     - Ama çok geç geldi bu sene, küresel ısınmanın etkisi herhalde.. kuraklık arttı..

     - Ayneen.. dünya çok kötü bi moda girdi..

     ...

     - Tüm dünyada savaşlar bitse, barış olsa..

    - Tabiki de yane.. aşşırı güzel olurdu..

vaovv olurdum böle.. ne gerek var savaşmaya.. 

     ...

     - Bütün insanlar kardeş olsa..

     - Tabe tabe.. çok beklersin.. benim bi arkadaşım benlen neden küstü biliyo musun? Yeni bi telefon aldığım için.. ayneen.. sırf benim telefonum daha üst model olduğu için kıskançlığından küstü benlen.. inanmıyorum oldum böle..

      - ...


       Tam o esnada beklediği arkadaşı geldi ve bu sayede zorlanarak, nezaketen sürdürmeye çalıştığım sohbetimiz sona erdi.


     - Çok beklettim mi aşkoş?

     - Ayneen..

     - Bi aksilik çıktı aşkoş.. özür.. bi daha olmaz..

     - Tabe tabe.. hep böle diyosun.. ama neyse..

     - Gidelim mi?

     - Tabe.. geç kaldık zateen..


      Başları önlerinde telefonlarıyla ilgilenerek; akılları başka, kalpleri başka yerde ama kendileri birbirlerinin yanında uzaklaştılar..


      Düşüncelere daldım arkalarından.. Meğer herşey ne kadar da basitmiş..  Küresel ısınma.. kuraklık.. kıtlık.. açlık.. doğanın tahrip edilmesi.. nesli tükenen hayvanlar.. savaşlar.. düşmanlık.. nefret.. hepsi de dünyanın kötü bir moduymuş sadece.. aynen..


     Acaba biz yanlış mı yapmıştık o kadar okuyarak, düşünerek, hayal kurarak, ızdırap çekerek..


     50'li ve 60'lı yılların nesillerinin temellerini attığı, 70'li ve 80'li yılların nesillerinin o temellerin üzerine inşa edip yükselttiği değerleri 90'lı ve 2000'li yılların nesilleri o değerlerden beslenerek tüketmeye başladı ve sonraki nesiller tamamen hepsini bir çırpıda çöpe atıp yepyeni, soyut, elektronik, sanal bir değerler yumağı ve dünya kurdu.


     Önceki nesillerin değerlerinin ve dünyalarının da soyut  yönleri vardı şüphesiz, hem de çok, ama hepsi kendi beyinlerinin ve yüreklerinin içindeydi, şimdiki gibi akıllı telefonların, laptopların, tabletlerin içinde değil.. 


     Şimdiki nesiller ise dünyayı bir telefona sığdırıp o telefonu gerçek dünyaya tercih etti..


     ''Dünyanın sonu gerçekten geldi galiba, dünyanın olmasa bile insan neslinin sonu gelmiş olabilir, bu nesil son nesil olabilir.. ama belki hala bir umut vardır..'' diye düşünürken önce önümden geçen bir grup gencin konuşmalarından bir kaç kelime çalındı kulağıma ''Ayneen.. tabiki de..'', sonra yan taraftaki bankta oturan gençlerin konuşmalarından ''Tabe tabe.. yane..'' 

     

     O anda orada yitirdim geleceğe dair bütün umutlarımı..

     

     O günden beri çok fazla konuşmuyorum artık kimseyle.. çok mecbur kalırsam ''Aynen.. tabi tabi.. yani..'' filan diyorum.. ilginçtir.. yetiyor da!..


                                           Hakan KILDIR

( Neslin Sonu Veya Sonun Nesli.. başlıklı yazı Hakan KILDIR tarafından 26.04.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.