Artık bu gidişe birilerinin kesinlikle dur demesi gerekiyor.Bilmiyorum duydunuz mu ?Yeni bir dil çıkmış" türaling".Çok saçma geldi sanırım.Bence de çok saçma ,zaten böyle bir dil de yok.Bunu ben uydurdum.Ancak şu var; son moda!gençlerde Türkçe ile başlayan bir kelime sonu almanca harflerle devam ediyor ve cümle İngilizce kelimeyle son buluyor ki okuyana,okuyabilene aşkolsun...Birisi size nhaber sheqerim?yada janım dese bir höyt diyesiniz gelmez mi acaba?Benim geliyor çok afedersiniz.

Dedim ya, son moda! gençler artık katliama doğru gidiyor.Ne idüğü belirsiz bir tarzla sözde üniversite mezunları ya da halihazırda yüksek okul okuyan Türkçe cahilleri bile benim artık kanı beynime sıçratıyor.

Geçenler de yanılmıyorsam Seçil Karagöz Bey'in Türkçe'mizle ilgili yazdığı güzel makalesinden sonra kesinlikle ben de bu sıkıntımı dile getirmeliyim dedim.
Anlamadığım konu şu ki;bu konuşma bozukluğu nereden çıktı?Desem ki yöre şivesi,e o da değil.Çünkü bu olsa olsa uzay dili falan olur diye düşünüyorum.Yeni bir çağın getirisiyle yeniliklere,buluşlara eğilim desem,başka icat mı kalmadı?Çok bunalıyorum güzel Türkçe'mizin bu şekilde harab edilmesine,vıcık vıcık ağızda çiğnenmesine.

Şimdi birisi bize dese ki Türkiye elden gidiyor diye,aman Yarab! kılıç kalkan mı kuşanmayız,destur mu çekmeyiz,nerede o düşman mı demeyiz? Kim bilir?Ne vatan aşkları dolar o an!Ama kimse Türkçe'nin elden gitmesine bir dur demiyor,ki gittikçe önlenemez bir hal alıyor.Türkiye demek sadece toprak bütünlüğü mü demek?Nerede bu ülkenin dili,dini,örfü,ananesi?İlla ki toprağımıza birileri ayak basınca mı vatan aşkıyla dolalım?Peki ya dilimize birileri ayaklarıyla dalınca susalım mı?Ben artık susmamayı ,her uygun ortamda bu konuyu defalarca açmayı düşünüyorum.Yazım yanlışlarını geçtim,"r" hırsızlığını geçtim ama Türkçe'nin kurallı kelimelerine okunuş biçimlerine bıçak saplayan halleri geçemiyorum.

Geçenlerde bir sohbet yazışmasında birisi bana ;nhaber nhapıosun sheqerim yazdı.Uzun uzun okumaya çalıştım.Akabinde sorduğum soru;sen kaça gidiyorsun ve senin Türkçe öğretmenin kim?Neden dedi?Sen sınavlarda da eğer bu dili kullanıyorsan müebbet sınıfta kalman lazım dedim.Bozuldu bana velhasıl,ama iyi de oldu.Şimdi en azından naber?sorusu ve ne yapıyorsun?sorusu görüyorum sohbet sayfamda.Sinirim yatıştı,ancak mücadelem yatışmadı.Israrla türaling diline hayır! diyorum.Hani maksat yabancı dil havası yapmak olsa yine de amenna derim ,ancak;hiçbir İngiliz ya da Alman bu dili çözemez ve de kabul edemez.Kaldı ki biz niye sineye çekiyoruz?


/////Türkçe'm güzel dilim,bayrağım kadar kutsalsın benim için.../////

(((yazdığım bütün sitem ve yergiler Türkçe'mizi vahşice katledenlere ithaftır.
( Yeni Yüzyılda Yeni Dil Türaling başlıklı yazı MerveAYYILDIZ tarafından 10.05.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu