14 Kasım 1840 – 5 Aralık 1926 tarihleri arasında yaşamış Claude Monet Empresyonizm’in kurucusu ve en önemli uygulayıcılarından biridir. Bilindiği gibi empresyonizm (İzlenimcilik), 19. yüzyılda ortaya çıkmış ve bütün sanat dallarını etkilemiştir. İşte bu sanat akımının kurucusu Claude Monet 14 Kasım 1840’ta Paris’te dünyaya gelir. Claude Monet’ in babası onunda kendi gibi tüccar olmasını istemiş ama buna karşı gelen Claude Monet Le Havre Sanat Okulu’na kaydolmuştur. ilk çizim derslerini de Jacques-Francois Ochard’ dan alır. Eugéne Boudin’ le karşılaşmaları 1856 yılına denk gelir ondan bazı resim tekniklerini öğrenmiştir. Boudin, Monet için akıl hocası olmuştur. 1857 Monet için iyi bir yıl olmaz. Annesini kaybetmiştir. Okulu bırakır ve teyzesinin yanına yerleşir. Bir süre sonra teyzesinin ısrarlarıyla resim dersleri almaya başlar. Önceleri Charles Gleyre’ den ders almaya başlar, bu onun Pierre-Auguste Renoir, Frédéric Bazille ve Alfred Sisley ile tanışmasına vesile olur. Bu ressamlar birlikte, sanata, sonraları (*)empresyonizm adı verilecek yeni bakış açıları getirirler.

İsmini Camille Doncieux’ un Camille ya da The Woman in the Green Dress (La Femme à la Robe Verte) adlı tablosunu yaparak duyurmaya başlayan ressam 1872 yılında Impression, Sunrise adlı tablosunu yapar ve bu tablo 1874’te gerçekleştirilen ilk empresyonist sergide sergilenir. İleriki yıllarda giden Monet burada, empresyonizmin diğer temsilcileri olan Camille Pisarro, Auguste Renoir gibi ressamlarla arkadaşlık kuran ressamımız, sıra ile Bordighera adlı manzara resmini. Weeping Willow adlı resimlerini yaparak ününü pekiştirir.

Peş peşe ürünler oraya koyan sanatçı 1926’da, 86 yaşındayken akciğer kanserinden ölür. Ölümünden sonra yaşadığı ev turistik bir değer kazanmıştır.

(*)empresyonizm; İzlenimcilik veya empresyonizm, 19. yüzyılda Fransa'da ortaya çıkan ve bütün sanat dallarını, özellikle resmi etkileyen akım. Doğadaki unsurların kişinin içinde yarattığı izlenimleri, duygusal izleri yansıtmayı hedefler. Bu akım içerisinde yer alan sanatçılar, doğayı objektif bir gerçek olarak değil, kendilerinde yarattığı izlenimi resme (veya edebi esere) aktarırlar.

Resimde izlenimcilik, özellikle ışık ve renkten kaynaklanan görsel izlenimleri yansıtmayı hedefler. Resmedilen nesnelere veya olaydan çok günün belirli bir zamanına özgü ışığın sanatçı üzerinde yarattığı izlenimlere önem verilir. Akımın öncüleri Claude Monet ve Camille Pissarro'dur.

İzlenimcilere göre sanatçı doğrudan doğruya gerçeği değil, gördüklerinin kendisinde uyandırdığı duygu ve düşünceleri esas almalı, gerçekçiliği ve nesnelliği ikinci plana atarak, kişisel yorumu ön plana çıkarmalıdır.

İzlenimcilikte, yorumlar ve izlenimler, sanatçıdan sanatçıya değiştiği ve her sanatçı eserinde kendinde oluşan duyguyu ve izlenimi anlatacağı için, meydana getirilen edebî eser, yazarın veya şairin kişiliğine dair izler taşır.( http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0zlenimcilik ),

Bakınız, Claude Monet

Claude Monet Resimleri

Art of Monet: Web Galerisi ve kaynak

Webmuseum Monet sayfası

San Francisco Fine Arts Museums'dan Monet resimleri

Monet'nin İngiltere Parlamento serisinden bir resminin yüksek çözünürlüklü fotoğrafı

Museum of Modern Art (MoMA) - Claude Monet

Monet galerisi
NOT:
Bu yazı,http://blog.milliyet.com.tr/Claude_Monet_Yasami_Uzerine_Bir_Deneme/Blog/?BlogNo=279170  alınmıştır.
( Claude Monet İn Yaşamı Üzerine Bir Deneme başlıklı yazı eyyup tarafından 11.05.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.