Not Defteri -9-

12 Ekim 2008 Pazar – Afyonkarahisar

• Güne Fazıl Say’ın “Nâzım Hikmet Oratoryosunu” dinleyerek başlamak. Genco Erkal ve Zuhal Olcay’ın sesinden Nâzım’ı hissetmek…

• Le Figaro, Fazıl Say için yazmış: “O sadece dâhi bir piyanist değil, şüphesiz ki 21. yüzyılın en büyük sanatçılarından biri olacaktır.”

• Demokrasinin ne demek olduğunu bilmeyenler için kısaca…
100 kişinin olduğu bir yerde 99 kişi aynı şeyi düşünüyor ve sadece 1 kişi diğerlerinden farklı düşünceye sahipse, demokrasi bu 1 kişinin hiç kimseden korkmadan düşüncesini dile getirmesi anlamına gelir. 99 kişi, o 1 kişinin düşüncesini dile getirmesini güvence altına almalıdır. Yoksa demokrasiden bahsedilemez.
Cumhuriyet ise bir yönetim şeklidir. Halk demokrasinin verdiği düşünceyi özgürce ifade etme hakkını, kendini yönetecek kişileri seçmek için, oy yoluyla, kullanır. En çok oy alan kişi ya da parti o toplumu yönetme hakkına sahip olur.
Ne yazık ki bizim ülkemizde bu iki kavram sürekli olarak karıştırılıyor.

• İşkence dönemi yeniden mi başladı?
Cezaevlerinde işkencenin bittiğini söyleyenler, insan hakları konusunda sınıf atladık diyenler, Metris’te yediği dayak sonucu hayatını kaybeden Engin Ceber’i öğrenince ne düşünmüşlerdir?

• Alejandro Gonzáles Inarritu’nun Ölüm üçlemesi: Paramparça Aşklar, Köpekler (Amores Perros), 21 Gram (21 Grams) ve Babil (Babel).

• Dünya’da İncil’den sonra en çok satan kitap Karl Marx’ın “Kapital” adlı eseriymiş.

• Karl Marx kendini Honore de Balzac’ın “Gizli Başyapıt” adlı kitabının kahramanı Frenhofer’e benzetiyormuş.

• Enis Batur “Frenhoferolmak”
Picasso çizimi Frenhofer
Cézanne
Jacques Rivette’nin “La Belle Noiseuse” filmi

• Terör olaylarının her geçen gün daha da artacağı görünüyor. Her türlü fırsatı değerlendiren terör örgütüne acilen şiddetli bir darbe vurulmalı.

• Sabah gazetesinde Pazar günleri “Hafif Müzik” başlıklı köşede yazan Mehmet Tez’in önerileri:
- Keane’in yeni albümü “Perfect Symmetry”
- Kings of Leon’un yeni albümü “Only By The Night”
- R.E.M’in hiç sevmediği eski albümü “Out of Time”
- Sabahları Oxigen 96.0’daki “Dockers From San Francisco” kuşağı
- Ravel’in sonatları

• 1963 yılında Nobel Edebiyat Ödülüne layık bulunan Jean Paul Sartre, ödülü reddeden tek yazardır.

• Sanatı halka indirmek için ucuz ya da bedava etkinlikler düzenliyorlar. Gerçek birer sanatsever olanlar da sanatın ne olduğunu bilmeyen bir sürü insan da geliyor böyle etkinliklere. Sanata, sanatçıya, estetiğe değer vermeyen kişiler, kendini sanatın kollarına bırakmak için gelen kişilerin de konsantresini bozarak sanatın değerinin anlaşılamamasına sebep oluyorlar.
O nedenle sanatsal etkinlik biletleri bazı insanların gelmesini engelleyecek bir fiyat düzeyinde olmalı ki sanata ve sanatçıya değer verildiği anlaşılsın.

• Ferzan Özpetek’in “Mükemmel Bir Gün” filmi.

• Göl

Bir damla bana baksan
Genç olurum

Bir damla yürüsen
Bütün yollar ulaşır bana

Bir damla gece olsan
Hemen uyanırım

Bir damla için sıkılsa
Orda karanlık olurum

Bir damla beni sevsen
Ölürüm

Fazıl Hüsnü Dağlarca

• Okuduklarım

- Vatan, Hürriyet, Taraf ve Sabah gazeteleri
- Enis Batur’un “Bu Kalem Bukalemun” isimli deneme kitabı
- Enis Batur’un “Başkalaşımlar XI-XX” isimli kitabının “Frenhoferolmak” bölümü
- Cemal Süreya’nın “Sevda Sözleri” isimli şiir kitabı
- Hermann Hesse'nin "Doğu'ya Yolculuk" isimli romanı
- Aydın Şimşek ve Ersan Erçelik’in hazırladığı “Şiir Teknesi 2007” isimli şiir yıllığı
- Sinema dergisinin Ekim 2008 tarihi sayısı…

• İzlediklerim

- Yaprak Dökümü

Tuna BAŞAR
( Not Defteri -9- başlıklı yazı Tuna BAŞAR tarafından 11.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.