Büyük şehirler hepimizin de bildiği üzere modern şehirlerdir. Yani günümüzde 'modern hayat tarzı'nı benimsemiş insanların yaşadıkları şehirlerdir. Onların hüküm sürdüğü, alışverişe çıktığı, yemek yediği, gezindiği şehirler...

Bir de büyük şehirlerin kenar mahallelerini de görmezden gelemeyiz. Ancak gelin görün ki büyük şehir diye anılan bu şehirlerde 'kenar' diye tabir edilen mahallelerde yaşayan insanlara her ne hikmetse 'cahil, görgüsüz' ibaresi kullanılıyor. Halbuki onlar da bu şehrin havasını soluyor. Onlar da bu şehirde yaşayan diğer insanlarla aynı kaderi paylaşıyor. Tek farkları maddi imkanları olmadığından lüks yerlerde ve lüks dairelerde konaklayamamaları. Burada hemen bir soru sormak isterim: bu insanların maddi imkanları yok diye manevi imkanları da mı olmamalı? Sırf diğer insanlardan birkaç kuruş eksik kazanıyorlar diye 'alt tabaka' diye anılıp ezilmeli mi bu insanlar?

Geçtiğimiz günlerde Türkiye'mizin metropol şehri İstanbul'daydım. İstanbul ki tarihi dokularıyla, kültürel etkisiyle insanlığı asırlar boyu kendisine hayran bırakan bir şehir olma özelliğini taşıyor. Ayrıca milyonlarca asırdır bu toprakların en kalabalık şehri unvanını alması da bir başka özelliği olarak kayda geçilmiştir. Bugün milyonlarca insanın bir arada bulunması bunun kanıtı aslında. Bu kadar kalabalık bir şehirde farklı etnik yapılarda ve her biri farklı yaşam tarzına sahip insanların yaşaması da kaçınılmaz. Bunlar içerisinde zengini de olur tabii olarak fakiri de. Zengin insanlar 'modern' iken fakir insanları 'ilkel' olarak tabir etmek bana göre çok anlamsız. Sonuçta her biri yaşıyor ve her biri diğer insanlardan farklı da değil. 

Ezcümleyle özetleyecek olursak her ne şekilde yaşarsa yaşasın insan insandır. İster 'modern' olsun ister 'kenar mahalle'de yaşasın. Onların bu şekilde yaşaması onları insan olmaktan çıkarmaz. İnsan olma özelliklerini de bir kenara koymaz asla.
( Büyük Şehrin Küçük İnsanları başlıklı yazı M.Salih ÜNAL tarafından 21.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.