Hırs ve Gaflet


Var olma savaşı ve içimizdeki biçarelik.Koşuşturmayla geçen ömrümüzde hep rekabet, başarı ve kazanç umarız.Her zaman kendimizi bir yarış içinde buluruz.Halbuki hayat bunlarla uğraşıp yorulmak ve mantıksız uğraşlar için hem kısa hem de değerlidir.İnsan olmanın beden ve ruh sağlığının önemi çok büyük.İnsani özrün bulunması ne kadar yorucu ve ne kadar üzücüdür.Sağlığımızın yerinde olması bizim için aslında en büyük kazanç ve ödülken bizler farklı telaşların içinde belki zamanından önce ve yıldırıcı bir tempoyla hayatımızı kısıtlıyoruz. .Yapacaklarımızı engelliyor ve ertelerken ;zamanı gelecek ,zamanı yakın deyip kendimizi kandırıyoruz.Tabi ki bazı şeyleri elde etmek için çaba göstermek şart bazı sıkıntıları göğüslemeden galibiyet başarı mümkün değil ama benim bahsettiğim hırs yani yetinmeme tatmin olmama.Yaşamak öyle güzel bir olgu ki var olmak nefes almak diğer insanlarla etkileşim içinde olmak var olmanın temel şartlarını yerine getirebilmek argo tabiri ile adam olana yeterde artarda.Daha ne isteyebiliriz ki hayattan ne biliyoruz ki aslında birilerinin sırf para kazanmak için bazı mucit bilim adamı gibi kişilere beyin aritmetiği yaptırtarak hayatı kolaylaştırma adı altında sunulan yüzlerce aslında olmasa da olurdu ürünlerini kullanabilmek için varımızı yoğumuzu gecemizi gündüzümüzü heba edip alın terimiz ile kazandığımız parayla o şahısları beslemenin yanında faydalı ne yapıyoruz.Tüketim çılgınlığına son vermenin zamanı geldi de geçiyor.Gelişmiş Avrupa devletlerinde üretilen tüm ürünlerin ülkeye en büyük getirisi dış devletleri kendine bağımlı hale getirmesidir.Düşünelim araba çok ,üretemiyoruz.Maden çok ama işleyemiyoruz.İnsan çok ama çalıştıramıyoruz.Tüketim olabildiğince ama üretmiyoruz .Velhasıl kaynak çok ama işletemiyoruz.Bunun yanında çılgınca tüketiyor daha lükssünü istiyor ve isyan ediyoruz.Sizce hak ediyor muyuz.Almanlar II. Dünya savaşından sonra olağan üstü gayretle çalışmayla yıkık bir ülkeyi yeniden kurdu.Dünyanın en güçlü 5 ülkesinden biri yaptı.Öbür taraftan petrol zengini ülkeler ne yaptı. Hazır petrolü güçlü ülkelerin izniyle ve yine güçlü ülkelere bağımlı olacak şekilde kullandırmadı mı.Şimdi ise yakın zamanda kaynakların tükenmesiyle ne yapacağını şaşıran maden, petrol zengini ülkeler gaflet uykusundan uyanmaya çalışıyor.Petrol dışı kaynakları harekete geçirerek kendini kurtarmaya çalışıyor.Elbette kolaya alışmış bir millet zoru başaramaz demiyorum ama bir hastalık süreci geçirecekleri kesin.Dışarıda olanlar bunlar peki ülkemizde durum nedir.Onlardan çok mu iç açıcı elbette değil bakın ülkenin en büyük sektörlerinden biri olan finans sektörünün haline .Tüm geliri paranın alınıp satılmasıyla yani üretim sıfır .Yeni açıklanan rakamlara göre bankaların çoğunluğu kar açıklıyor.Peki kriz nerede nereden geçti .Tüm yanıtlar şişirme bir ekonominin, alt yapısı olmayan bir zenginliğin(göstermelik),temellerinin oynamasından başka bir şey değil.Dış kaynakları dış pazarı iyi kullanalım.Bağlı değil bağımsız hatta ekonomik ve siyasi anlamda kendimize bağımlılık oluşturalım. Ve her zaman kendimize şunu soralım bencillikten öte ben acaba istediklerimi hak etmek için neler yapıyorum…Ülkem için neler yapıyorum…




AHMET ALTUN
( Hırs başlıklı yazı ahmet-altun tarafından 23.08.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu