1 Bir Kadının Ruhuna Ağıt
BİR KADININ RUHUNA AĞIT

Geçen gün bir arkadaşın msn ileti yazısında gördüm bu sözü..Bir kadının ruhuna ağıt…Şöyle bir düşündüm, derin olduğu gibi bir o kadar da çok şey ifade ediyordu bana göre..
Bir kadının kendisi değil sadece ruhu bile başlı başına kitap yazılabilecek derinlikte ve kapsamlı idi benim için…

Kadın………

Savaş zamanı çocuğunun soğuktan donmasını göze alarak battaniyesini mermi üzerine örten kadın…
Savaşan, askerlerle yemeğini paylaşan, gücünün üstünde bi gayretle kağnıyı çeken kadın,doğuda dayağa zulme karşı koyan, para karşılığında hayvan gibi satılan kadın, koca dayağına, aile baskısına göğüs germeye çalışan kadın, binbir güçlüğe katlanıp yuvam, yavrularım diyen kadın,vs kadın….
Peygamberleri, padişahları, Atatürk’ü, devlet başkanlarını,velhasıl geleceğimizi doğuran kadın….
Çalışan ,ezilen, baş üstünde tutulan, horlanan, dayağa, cinsel istismara, çirkin ilişkilere maruz kalan kadın….
Anne, eş, avrat, hizmetçi, baştacı, onunla yada onsuz yaşanamayan, şiirlere şarkılara konu olan, bir şairin dediği gibi…..

KADIN...
Kimi der ki kadın
uzun kış gecelerinde yatmak içindir.
Kimi der ki kadın
yeşil bir harman yerinde
dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir.
Kimi der ki ayalimdir.
boynumda taşıdığım vebalimdir.
Kimi der ki hamur yoğuran
Kimi der ki çocuk doğuran
Ne o ne bu ne döşek ne köçek ne ayal ne vebal
O benim kollarım bacaklarım başım
Yavrum annem karım kızkardeşim
hayat arkadaşımdır.

Nazım Hikmet RAN

İşte sadece KADIN……
Sevgiyle kalın,hoşkalın, hoşçakalın……
Sakine Bahadır
( Bir Kadının Ruhuna Ağıt başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 13.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.