Birkaç sabahtır simitçinin bağırması ile uyanıyordum..Geçen gün kim bu simitçi diye merak ettim ,balkona çıkıp baktığımda, bacakları yok denecek kadar kısa olan, bir kolu olmayan bir adam tok ve kendine güvenen bir sesle simitçi diye bağırıyordu. Bir an o kadar duygulandım ki Allahım sen ona yardım et diye dualar döküldü istem dışı ağzımdan. Bir bebek arabasını üzerine sepetini yerleştirmiş ekmek parası için didiniyordu. İşte helal yoldan rızkını kazanan bir adam diye düşündüm…

O an , çocuklarım aç onlara ekmek parası istiyorum diye yalvaran, her köşede görmeye alıştığımız kadınlar geldi aklıma.Bunların çoğunun kocasıda kahve köşelerinde oyun oynayan adamlardı.Utanmadan sıkılmadan dilenebiliyorlardı. Sizlerde hatırlarsınız bir kadın vardı çoğu zaman Ana Sağlığın önünde yerde kucağında zayıf kemikleri sayılan taş gibi bükülmeyen bir vücudu olan çocuğuyla dilenirdi. Bende çoğu zaman yardım etmiştim,çocuklara özellikle sakat çocuklara hiçbir anne dayanamaz çünkü.

Bir gün birisi bunu Umut Feneri derneğine getirdi. Bizde gıda ,giyim yardımı yaptık ,birde çocuğu kucağında taşımasın diye bebek arabası aldık ona. Hayat hikayesini dinledik, kocasından ayrılmış ,İstanbuldan buraya gelmiş,bir çocuğu kocasında kalmış.Kocası onu dilendiriyormuş ,onun için o çocuğunuda yanına almak istiyormuş bana yardım edin dedi. Ayrıca adresini aldık yardıma devam etmek için.Dernek görevlileri araştırma için gittiler. Araştırma sonucu öyle şeyler çıktı ki bizler donakaldık.Bu kadın genç bir adamla buraya kaçmış, adam esrar, içki herşeyi kullanıyormuş. Bu kadında çocuğunu kullanıp dilenerek genç sevgilisine bakıyormuş.Ayrıca dilendiği paralarla ev yapmış ama görmesinler diye bize eski bir evi göstermiş…

İşte sevgili okurlarım, sokakta dilenen bir sürü kadının hikayesi inanıyorum ki böyle. Benim dilenen insanlara güvenim hiç kalmadı.Tespit için gittiğimizde bize hiç gelmemiş böyle bir dernekten haberi olduğu halde utancından gelememiş çaresiz o kadar çok insana rastladık ki biz İşte gerçek ihtiyaç sahipleri o insanlar. Onlara yardım etmemiz gerekiyor.Bunun içinde sizlerin dilenen insanlara değil de araştırarak yardım yapmaya çalışan Umut Feneri derneğine yardım etmeniz gerekiyor.Lütfen duyarlı olalım.

Onurlu , gururlu ama ihtiyaç sahibi insanlar hiçbir zaman dilenmezler,i şte bu simitçi gibi ekmek parası için çalışırlar, didinirler. Ve helal yoldan parasını kazanırlar .Bizim böyle insanlara yardım yapmamız gerekiyor...

Tüm insanlarımıza, kimseye, muhtaç olmadan, onurlu, gururlu bir yaşam diliyorum. Hoş kalın , hoşçakalın, sevgi ve saygıyla…
( Dilenmek başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 9/25/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.