1 Çocuklukta Ramazan
Hoş geldin Ey Şehr-i Ramazan,gelişinle semâya hoş bir renk,hoş bir seda verdin,gelişinle huzuru,saâdeti getirdin.
Sevgili Dostlar Ramazan bizlere sunulan ne büyük bir fırsat ne büyük bir ödüldür!Ramazanda hatırlanır unutulmuşlar,bir köşede garip kalmışlar,Ramazan da yükselir yakarışlar ve değişir bir anda sunulan nimetlere bakışlar.Ekmeğin kokusu sanki cennetten,suyun sesi sanki kevserdendir.Herşeyin tadı bir başka güzeldir!Şükür ederiz halimize,Hamd ederiz Rabbimize.Sabahtan akşama kadar bereket taşırız hanemize!Hoşgeldin hoşnutluklar getirdin şehrimize!
Ramazanın coşkusu bir başkadır,çocuklukta ayrı bir güzel gençlikte ise bambaşka güzeldir bu coşku ama  ben en çok çocukluğumdaki coşkuyu sevmişimdir!
Ramazanda çocuksan;
Sabahın köründe evden çıkıp ezana beş kala eve dönensin,
Ben orucum nasılsa kimse bişey demez diye sokağın altını üstüne getirensin,
Susayacağını bile bile nefes nefese koşturup suya dilini değdirensin,
Sonrada orucum bozuldumu diyip kendi kendine şüphe edensin,
Kuşlara,kedilere,köpeklere eline ne geçtiyse yedirip içirensin,
Eve gelince sofraya koşa koşa yardım edensin,
Ezan okununca koşa koşa müjde edensin,
İftarda tv deki duaya dudak kımıldatıp amin diyensin,
Göz ucuylada babanın nasıl oruç açtığını takip edensin,
Offf çok yedim çatlıycam diyerek bi köşeye devrilensin,
Terafiye bir saat kala abdest alıp,cami önünde yenileyensin,
En arka saflardan ön saflara sıyrılan ama büyüklere yakalanıp gerilenensin,
Otuz rekat namazı şaşırmayıp,Vitirde eğilensin:)
Çıkışta gülsuyu ve mevlüde asla hayır diyemeyensin,
Sonra da büyüklerin peşine takılıp paşa paşa eve gidensin,
Sahurda davulun sesiyle irkilensin,
Sonra da davulcuyu görebilmek için ön balkondan arka balkona gidip gelensin,
Son anına kadar sürahi elde saati gözetleyensin:)

Gelde Özleme O coşkulu çocukluk yıllarındaki Ramazanları!
Sen iyiki hep geldin Ramazan,Rabbim iyiki seni bizlere müjdeledi,Rabbim bizi daha nice Ramazanlara sağ sağlim eriştirsin inşallah!Hayırlı ramazanlar dilerim! 

Ömer Koç

( Çocuklukta Ramazan başlıklı yazı ÖmerKoç tarafından 9.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.