Herkesi hoş görün, hoş görmeyeni hariç…

 

               Neden kin ve nefret her yerde? Neden sevgi ve hoşgörü yok hiçbir yerde? Hani demokrasi nerede? Nerede özgürlük, hani o dilinizden düşüremediğiniz meşhur düşünce özgürlüğü nerede? Tüm insanlığa sesleniyorum, ben insanım diyen herkese bu sözlerim. Hani insanlık nerede?

 

               Ben muhafazakârım, ben Kemalistim, ben dindarım, ben ateistim, ben Hıristiyanım, ben milliyetçiyim, ben Müslümanım, ve ben hor görülen herkesim ve her şeyim… Hoşgörü diye bir şey var, her şeye ilaç, Afrika’daki açlığa, Iraktaki acıya, Mısırdaki zulme, Taksimdeki direnişe, işsizliğe, her derde deva olan bir hoş görmek… İnançları, düşünceleri, kişinin kendisini, kıyafetini, saçını, yaptığı makyajı, taktığı çarşafı, giydiği kısa pantolonu, elindeki tespihi, dinlediği müziği veya ilahiyi, yediğini içtiğini, sevdiğini hoş görmek…

 

             Hoşgörü kavramı yukarıdaki anlattığım gibi kişiyi ve kişiyle ilgili her şeyi kapsar. Hoşgörünün olduğu bir toplum kolay yıkılamaz. Hoş görü sahibi insan sevilir, sayılır ve hoş görülür. Siz beceremediniz hoş görmeyi… Hor gördünüz kıyafeti yırtık olanı. Kısa giyene kâfir, uzun saçlı erkeğe münafık dediniz, sevmeyene hain, dinin sizden olmayana gâvur dediniz. Çok yanlış yaptınız dostlar hem de hayatınızın yanlışıydı belki Hoşgörüsüzlük…

 

              Onlar hoş gördüler ama zalimi, haini, Afrika’daki açlığı, açlıktan ölen masum çocuğu, savaşı, yoksulluğu, sıkılan kurşunları, yapılan baskıyı höş gördüler. Sevgili dostlar, neden böyleyiz diye hala sorabiliyorlar mı? Hoşgörüsüzlük, hoşgörüsüzlük, hoşgörüsüzlük… Bütün sebep buyken başka sebepler mi arıyorlar? Hala mı ‘neden yüzümüz gülmüyor?’ diyorlar? Soruyorum onlara ‘Çok mu yüz güldürüyor musunuz?’

 

            İstemem! Zalimlerin kurşunlarının hedefinde masum insanlar olacaksa, açlıktan insanlar ölecekse, inançları yüzünden bir insan hor görülecekse, kıyafeti ve dış görünüşü yüzünden bir insana itici gözlerle bakılacaksa ve bunları hoş görenler benimle aynı dünyada yaşayacaksa ben o hoş görmediklerinizin hepsiyim!  Ve hiç birinizi hoş görmüyorum!

           

            Sevgili dostlar, siz ‘onlar’ olmayın. Hoş görün herkesi, ama hoş görmeyeni de hoş görmeyin. Hoş görünün hâkim olduğu, silahların sustuğu, sevgi ve barışın koktuğu, açlıktan ölenlerin olmadığı, annelerin yavrusuz, evlatların anasız kalmadığı, insanlığın el ele olduğu yeni bir dünya dileklerimle…

          

 MEHMED

İletişim:

[email protected]

[email protected]

 

( Herkesi Hoş Görün, Hoş Görmeyeni Hariç… başlıklı yazı Günesen tarafından 7/30/2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.